Komunikat prasowy
Już po raz 13. Fabryka św. Mikołaja działała we Wrocławiu, zbierając pieniądze na wsparcie potrzebujących dzieci. Dzięki charytatywnej akcji wrocławskiej "Gazety Wyborczej" i Fundacji Agory do najuboższych dzieci trafiły świąteczne paczki, a nowy sprzęt do rehabilitacji otrzyma wrocławski ośrodek Fundacji "Krzyś", prowadzący terapię dla dzieci z porażeniem mózgowym i autyzmem.
Już od 13 lat we Wrocławiu pod koniec roku otwiera się Fabryka św. Mikołaja. Zespół wrocławskiej "Gazety Wyborczej" zbiera pieniądze od sponsorów, aby przygotować prezenty dla tysiąca najbardziej potrzebujących dzieci z Wrocławia i okolic. Akcja wspiera również instytucje, które służą wrocławianom.
- Fabryka św. Mikołaja to naprawdę wyjątkowa akcja, bo od wielu lat angażuje wrocławskich przedsiębiorców, którzy w ten sposób włączają się w pomaganie lokalnej społeczności. W ciągu 13 lat trwania akcji byliśmy św. Mikołajem dla 13 tysięcy dzieciaków i zebraliśmy 1,7 mln zł dla wrocławskich fundacji - mówi Ilona Byra, wydawca regionalny "Gazety Wyborczej".
W tym roku, dzięki hojności wrocławskich przedsiębiorstw, Fabryce św. Mikołaja udało się zebrać w sumie 208 tys. zł. oraz artykuły szkolne o wartości 12 tys. zł.
Do tegorocznej edycji Fabryki św. Mikołaja przyłączyło się 26 firm. Złotym Sponsorem i Partnerem była firma Profit Development S.A., która bierze udział w akcji od samego początkui wpłaciła w tym roku aż 100 tys. zł. Drugim Złotym Sponsorem był w tym roku Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja S.A., który wpłacił 40 tys. zł.
Podczas 13. Finału Fabryki św. Mikołaja w Kinie Nowe Horyzonty tysiąc dzieci z Wrocławia i okolic, wskazanych przez szkolnych pedagogów, zostało obdarowanych prezentami. Relację można przeczytać na stronie Wrocław.Wyborcza.pl.
Drugim celem tegorocznej akcji było wsparcie ośrodka rehabilitacji dzieci i młodzieży Fundacji "Krzyś", w którym prowadzona jest terapia m.in. dla dzieci z zaburzeniami układu nerwowego, dziecięcym porażeniem mózgowym i autystycznych. Dzięki wsparciu Fabryki św. Mikołaja fundacja poszerzy swoje metody terapeutyczne, a także zakupi nowy sprzęt rehabilitacyjny i terapeutyczny.
W tym roku Fabryce św. Mikołaja pomogli:- Profit Development SA - 100 tys. zł. - Złoty Sponsor i Partner Akcji - Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja SA - 40 tys. zł. - Złoty Sponsor - Volvo Polska- Temar Deweloper SKA - Kancelaria Prawna Schampera Dubis, Zając i Wspólnicy sp.k. - Dom Aukcyjny Dawro - Titanum Sp. z o.o. - Fundacja Między Niebem a Ziemią- Cargill Poland Sp. z o.o. - Honorowy Konsulat Norwegii we Wrocławiu- Kancelaria Notarialna RBBM Robert Bronsztejn&Bartosz Masternak s. c. - Rudy Consulting Sp. z o.o. - Softlog sp. z o.o. sp. k. - Archicom Holding sp. z o.o. - Dolnośląskie Stowarzyszenie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami i Zarządców Nieruchomości DOSPON- Artcom Systemy Radiokomunikacyjne - hotel Willa Odkrywców- Kancelaria Adwokacka adw. Agnieszka Kluszczyńska - Macków Pracownia Projektowa sp. z o.o. - Przedsiębiorstwo Handlowe KEY- Osiński i Syn sp. jawna- Multi Grupa- Rafin sp. z o.o. sp. k. - Szkoła Języka Angielskiego International House- Alta Linguistic Szkoła Języków Obcych- Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
Fabryka św. Mikołaja to akcja charytatywna wrocławskiej "Gazety Wyborczej". W ciągu 13 lat organizatorzy działań zebrali ponad milion złotych i obdarowali prezentami ponad 13 tys. dzieci. Zebrane fundusze wsparły też m.in. fundację Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci czy Klinikę Chirurgii i Urologii Dziecięcej przy ul. M. Curie-Skłodowskiej, dla której Fabryka pracowała przez kilka lat z rzędu.