Komunikat prasowy
Media Agory otrzymały 4 nagrody i 2 wyróżnienia w konkursie Media Trendy 2010.
W Konkursie Innowacji w mediach jurorzy nagrodzili 3 projekty "Gazety Wyborczej":
-
20. urodziny "Gazety" (w kategorii: autopromocja i promocja medium) - projekt skupiony wokół obchodów jubileuszu gazety, obejmujący m.in. liczne wydarzenia kulturalne, działania w internecie i specjalne artykuły. Wspierała je kampania reklamowa ze spotami telewizyjnymi nakręconymi w konwencji sondy ulicznej z 1989 r. (
więcej informacji)
- akcję
"Polacy, odwagi!" (cross-medialna platforma budowy i dystrybucji treści), która od lutego 2009 r. w kolejnych odsłonach zachęca czytelników do zadbania o linię, zdrowie i prawidłowe nawyki żywieniowe. Powstała Drużyna "Gazety" (dokumentująca postępy w walce z kilogramami na łamach "Gazety Wyborczej" oraz w internecie). Działa też serwis
www.odwazsie.pl, w którym można zamówić dietę i skonsultować się z dietetykiem. Do akcji przystąpiło już ponad 19 tys. Polaków.
- akcję redakcyjną
"Koniec akademii" (marketing społeczny - CSR) z jesieni 2009, która opisywała stan polskiego szkolnictwa wyższego. W "Gazecie" można było przeczytać m.in. wyniki specjalnego sondażu i wypowiedzi ekspertów; powstała też strona internetowa akcji -
Wyborcza.pl/koniecakademii (więcej -
szybkimagister.pl).
- Bardzo cieszą nas nagrody dla "Gazety Wyborczej" - są one dowodem na to, że prasa ma się całkiem dobrze i nie brak w niej innowacyjnych pomysłów: w dziedzinie treści redakcyjnych, formy ich podania i obudowania działaniami komercyjnymi - powiedziała Katarzyna Kolanowska, dyrektor promocji "Gazety Wyborczej".
Za "Innowacyjną zmianę w mediach" jury uznało projekt
Moja Tuba.Fm, przygotowany przez Grupę Radiową Agory. "Moja Tuba" to wyjątkowa, bezpłatna aplikacja, która pozwala na stworzenie własnego kanału radiowego w internecie, w serwisie
Tuba.fm . To pierwsza tego rodzaju oferta na polskim rynku radiowym, uruchomiona w listopadzie 2009. Wyróżnienie za innowacje w mediach w kategorii CSR otrzymał również serwis społecznościowy dziennika "Metro" Cafeanimal.pl - za akcję
"Adoptuj Zwierzaka". Działania prowadzone są równolegle w serwisie oraz na łamach "Metra". Dzięki akcji już ponad 3500 czworonogów znalazło dom, a ponad 700 schronisk aktywnie zamieszcza nowe ogłoszenia adopcyjne na
Cafeanimal.pl.
Wyróżnienie w Konkursie Innowacji w planowaniu mediów trafiło do Segmentu Internet Agory za projekt
"Szmatrix" - przykład oryginalnej akcji realizowanej przy niewielkim budżecie. Spotkanie "Szmatrix" z wymianą ubrań i pokazem mody, które zorganizowano na potrzeby serwisu Lula.pl, wspierała niestandardowa promocja, wykorzystująca m.in. blogi i profile w serwisach społecznościowych.
Gala wręczenia nagród Media Trendy odbyła się wczoraj, 26 kwietnia w warszawskim Teatrze Dramatycznym.
Więcej informacji o konkursie -
www.mediatrendy.pl