Komunika prasowy
Projekt "Wysokich Obcasów", tygodnika "Gazety Wyborczej" został wybrany w ramach drugiej rundy programu the Digital News Initiative i uzyska wsparcie finansowe firmy Google. Będzie to anglojęzyczny projekt pod tytułem "Women Choose The News" (tytuł roboczy).
W czwartek, 17 listopada br. Google przedstawił listę projektów, które otrzymają wsparcie w ramach drugiej rundy funduszu DNI Innovation Fund. Ponad 24 mln euro trafi do twórców 124 przedsięwzięć z 25 europejskich krajów. W Polsce dofinansowanie uzyskało 5 projektów, w tym jeden zgłoszony przez "Wysokie Obcasy".
Projekt "Wysokich Obcasów" to tworzona wyłącznie przez kobiety platforma "Women Choose The News", z którą współpracować będą dziennikarki z wszystkich krajów Unii Europejskiej. Ich propozycje najważniejszych informacji dnia będą trafiały do odbiorców za pośrednictwem strony www, newslettera i mediów społecznościowych. Na łamach serwisu będą pojawiały się także najbardziej wpływowe kobiety w życiu publicznym - działające w polityce, artystki czy aktywistki.
- Naszym celem jest budowa platformy, na której kobiety zyskają tubę pozwalającą im zwiększyć swoją obecność i wpływ na dyskurs publiczny w całej Unii Europejskiej. To szczególnie ważne, gdy Unia trzeszczy, a prawa kobiet są zagrożone - mówi Zuzanna Ziomecka, szefowa serwisu WysokieObcasy.pl i współtwórczyni projektu.
Portal będzie tworzony w języku angielskim przez redakcję "Wysokich Obcasów". - To kolejny element rozwoju idei "Wysokich Obcasów", ale teraz w cyfrowym świecie. Dostajemy maile od kobiet z różnych krajów Europy, które piszą, że ich koleżanki chciałyby czytać "WO" po angielsku. Teraz jest więc czas by pokazać, że kobiety w Europie są jednością. Świat kobiet jest podobny w większości krajów Unii. Chcemy łączyć kobiety ciekawe świata, by wiedziały, co ważnego dzieje się w Europie - opowiada Joanna Mosiej-Sitek, wydawczyni "Wysokich Obcasów".
Pomysł otrzymał dofinansowanie w kategorii dużych projektów rozpatrywanych w programie DNI.
Digital News Initiative to współpraca, którą firma Google nawiązała z wydawcami z całej Europy w celu rozwijania wysokiej jakości dziennikarstwa. W ramach funduszu DNI mogą oni ubiegać się o dofinansowanie innowacyjnych projektów. W pierwszej rundzie DNI takie dofinansowanie
otrzymały dwa projekty mediów Agory - "Mikrofon TOK FM" oraz "Prześwietlając polityków" (tytuł roboczy) "Gazety Wyborczej" i BIQdata.pl , którego partnerem technologicznym jest Laboratorium EE.
Więcej informacji -
http://www.digitalnewsinitiative.com/.