Komunikat prasowy
W najbliższą niedzielę, 15 stycznia br. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra już po raz 25. Podobnie jak w poprzednich latach - wspomagają ją media z Grupy Agora - "Gazeta Wyborcza", Gazeta.pl, Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje i kina sieci Helios.
"Gazeta Wyborcza" dołączyła do grona patronów medialnych 25. Finału WOŚP i wspiera akcję redakcyjnie, publikując artykuły na jej temat na łamach "Gazety Wyborczej", jej wydań lokalnych i tygodników "Tylko Zdrowie", "Duży Format" i "Wysokie Obcasy". Wśród tekstów w serwisie Wyborcza.pl znaleźć można m.in.
rozmowę z prof. Bohdanem Maruszewskim o początkach WOŚP,
historie osób, którym pomogła Orkiestra i
artykuł o szkoleniach z pierwszej pomocy organizowanych przez Fundację. "Gazeta Wyborcza" prowadzi również zbiórkę pieniędzy w siedmiu redakcjach (m.in. w Łodzi, Płocku, Toruniu i Wrocławiu) oraz kinach Helios w Rzeszowie. W dniach 11-14 stycznia br. na łamach "Gazety Wyborczej" prowadzona jest także kampania reklamowa WOŚP.
Portal Gazeta.pl wspiera WOŚP redakcyjnie, m.in. w weekend poprzedzający Finał akcji opublikowany został artykuł przedstawiający historię osób, którym przez lata pomogła Orkiestra (
http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,21205249,jasiek-ma-10-lat-i-choc-ciezko-chorowal-jako-niemowlak-jest.html ), a na stronie Kobieta.Gazeta.pl pojawiają się listy od czytelników, którym pomogła Fundacja. Ponadto specjalnie dla WOŚP redakcja Gazeta.pl stworzyła wyjątkowe wideo "Żyję dzięki WOŚP", które jest promowane na stronach portalu i jego profilach w mediach społecznościowych -http://kobieta.gazeta.pl/kobieta/10,88991,21219543,zyje-dzieki-wosp-no-i-lekarzom-ktorzy-dostarczona-przez.html
http://kobieta.gazeta.pl/kobieta/10,88991,21219543,zyje-dzieki-wosp-no-i-lekarzom-ktorzy-dostarczona-przez.html
Jak co roku, Gazeta.pl prowadzi również aukcje na rzecz WOŚP w serwisie Allegro. W tym roku licytowane są piłka i plakat z autografem Grzegorza Krychowiaka, warsztat w studiu programu Haps, wycieczka po warszawskiej siedzibie Agory, trening personalny z MyFitness.pl, reklama na Gazeta.pl oraz dzień w terenie z Tomaszem Golonko, reporterem portalu.
Radio TOK FM również prowadzi aukcje na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - słuchacze mogą wylicytować m.in. oryginalne kubki TOK FM z podpisami dziennikarzy stacji, miniaturową Nagrodę Radia TOK FM, a także - jak co roku - możliwość przygotowania z pomocą redakcji i przeczytania na antenie autorski radiowy serwis informacyjny.
Radio Złote Przeboje zorganizowało akcję na Facebooku, w której dzięki "polubieniom" internautów przekaże na rzecz WOŚP 1000 zł, a Jarek Budnik, jeden z prowadzących w stacji, zostanie morsem. Szczegóły na stronie stacji na Facebooku.
Poszczególne kina ogólnopolskiej sieci kin Helios także włączają się do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Większość kin przekazuje na licytacje całoroczne zaproszenia i pojedyncze bilety na seanse, plakaty z autografami gwiazd, gadżety filmowe, a także tak oryginalne fanty, jak zabytkowy telewizor marki Helios (na licytacji w Siedlcach). W niektórych kinach będą kwestowali wolontariusze Orkiestry (m.in. w Poznaniu, Tczewie), a w kilku miastach kina Helios będą gościły w niedzielę sztaby WOŚP (m.in. w Koninie).