Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,38 zł

Zmiana[PLN]

-0,7%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -0,7%
mWIG40 -1,94%
WIG-MEDIA 0,43%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

24 stycznia 2023 / 14:31

AMS i CitiesAI rozszerzają innowacyjny program badań z użyciem sztucznej inteligencji

AMS i CitiesAI rozszerzają innowacyjny program badań z użyciem sztucznej inteligencji

Po sukcesie pilotażowego wdrożenia przyszedł czas na rozwinięcie przełomowej metodologii badawczej. AMS przeprowadził pomiar ruchu wokół nośników indoorowych w czterech kolejnych galeriach handlowych, wykorzystując innowacyjne rozwiązania autorstwa CitiesAI.

Tym razem badaniem ruchu w otoczeniu nośników cyfrowych objęte zostały galerie Focus Mall w Zielonej Górze, Bonarka w Krakowie, Alfa Centrum w Białymstoku i Galeria Wołomin.

Pomiar i jego wyniki upewniły nas, że metodologia wypracowana przez CitiesAI jest uniwersalna i skalowalna. Może być wykorzystywana we wszystkich galeriach handlowych, a większa liczba precyzyjnych danych to jeszcze wyższa skuteczność komunikacji – wyjaśnia Waldemar Kruk, Head of Business Intelligence w AMS.

Przypomnijmy, że wiosną 2022 roku AMS, lider polskiego rynku reklamy OOH przeprowadził pilotaż badania, które objęło pięć obiektów handlowych w Polsce. Jego celem było przede wszystkim sprawdzenie w praktyce zupełnie nowego standardu pomiaru, wypracowanego przez CitiesAI we współpracy z AMS. Dzięki zastosowanej metodologii duże zbiory danych w postaci zdjęć są selekcjonowane i analizowane za pomocą narzędzi opartych na sztucznej inteligencji oraz big data. Innowacja tkwi w samej technologii pozyskiwania danych: system otrzymuje nawet jedno zdjęcie na sekundę przedstawiające otoczenie wokół konkretnego nośnika w galerii. W ciągu jednej sesji badawczej wykonywanych jest do 60 tysięcy zdjęć. Analizując szczegółowe zasoby, można sprawdzić, jaka grupa konsumentów (z podziałem na wiek i płeć) znalazła się w pobliżu konkretnego nośnika danego dnia albo o danej porze dnia.

Z danych zgromadzonych podczas badania w czterech kolejnych obiektach wynika między innymi, iż:

● najliczniejszą grupą wśród klientów są kobiety w wieku 15-30 lat;

● im późniejsza pora dnia, tym wyższy udział młodych osób (15-30 lat) obojga płci, a wskaźnik ten rośnie kosztem starszych grup klientów (30-45 i 46-60);

● grupa seniorów (60+ lat) najbardziej preferuje godziny poranne;

● w weekend maksymalna największa frekwencja wokół cyfrowych nośników indoorowych przypada najczęściej na godziny 12-15 i 17-18

Cieszy nas, że mogliśmy dołożyć kolejną cegiełkę do upowszechnienia nowej, tak przełomowej metody badania widowni nośników indoorowych. To twardy dowód, jak dobrą przestrzenią reklamową dla marek jest galeria handlowa. Zwłaszcza że w odniesieniu do decyzji zakupowych to właśnie galeria jest ostatnim punktem styku między konsumentem a reklamą – przekonuje Dominik Piwek – Head of Marketing & PR w NEPI Rockcastle Poland. Grupa NEPI Rockcastle jest właścicielem Focus Mall Zielona Góra, Bonarka City Center, Alfa Centrum i Galerii Wołomin.

Blisko rok temu przeprowadziliśmy testowe badanie, które napawało optymizmem i potwierdzało skuteczność naszej metodologii. Teraz dokonaliśmy kolejnego, znaczącego kroku. Nasze założenia metodologicznie znów zostały pozytywnie zweryfikowane. Wspólnie z AMS stworzyliśmy unikalne rozwiązania optymalizujące kampanie w indoorze – wyjaśnia Robert Migas-Mazur, Data Scientist w CitiesAI.

AMS planuje rozszerzyć badania na kolejne galerie oraz docelowo wykorzystać pozyskane dane do przygotowania dedykowanych ofert i produktów w oparciu o zmienne demograficzne.

Szczegółową metodologię badań zespół CitiesAI zaprezentował 24 listopada br. podczas drugiego wydarzenia z cyklu konferencji Data Driven Digital OOH, organizowanego przez AMS (więcej: https://datadrivendooh.pl/).

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.