Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

9,67 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

10 maja 2024 / 14:10

Bartosz Hojka i Anna Kryńska-Godlewska na Europejskim Kongresie Gospodarczym 2024

Podczas panelu poświęconego cyfryzacji na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach Bartosz Hojka, prezes Agory, przekonywał słuchaczy i słuchaczki o znaczeniu niezależnych mediów dla demokracji i potrzebie regulacji w obliczu konkurencji ze strony globalnych platform. Anna Kryńska-Godlewska, członkini zarządu Agory, wzięła udział w panelu poświęconym kobietom w biznesie, podczas którego dyskutowała o sposobach na zwiększenie reprezentacji kobiet w organach zarządczych. Grupa Agora była patronem medialnym tegorocznej edycji EKG. 

Zdaniem Bartosza Hojki, prezesa Agory dzisiaj polskie media konkurują nie tylko między sobą, ale przede wszystkim z największymi technologicznymi gigantami na świecie.  

Lokalny, krajowy ekosystem mediów, w którym funkcjonowaliśmy przez dekady, oparty na budżetach reklamowych, drastycznie zubożał. Z tego budżetu były finansowane takie drogie gatunki dziennikarskie jak pogłębione analizy, reportaże, dziennikarstwo śledcze czy jakościowa publicystyka – mówił Bartosz Hojka podczas panelu „Cyfryzacja: dylematy dojrzałej rewolucji”. – Dziś słyszymy wiele pretensji, że media są coraz gorszej jakości, że redakcje są coraz mniejsze, że zwalniamy dziennikarzy. Dzieje się tak dlatego, że system finansowania mediów oparty na reklamie załamał się z powodu transferowania większości pieniędzy z budżetów reklamowych do platform globalnych Brak tych środków to wyzwanie, z którym wydawcy mierzą się na co dzień.  

Prezes Agory uważa, że niezbędne dla kontynuowania działalności i misji mediów są regulacje, które zapewnią transparentność wykorzystania algorytmów przez mechanizmy sztucznej inteligencji oraz uczciwe warunki wynagradzania twórców treści, które one wykorzystują. Sztuczna inteligencja potrafi bardzo sprawnie podsumować treść jakiegoś spotkania i wypunktować najważniejsze kwestie, ale nie potrafi stwierdzić, czego nie powiedziano, a czasami to właśnie jest najistotniejsza informacja z takiego wydarzenia. Sztuczna inteligencja nie potrafi dopytać, docisnąć, przyprzeć do muru wtedy, kiedy wymaga tego sytuacja – przekonywał. 

W Polsce wydawcy wciąż czekają na transpozycję do prawa krajowego regulacji, które powstały na poziomie Unii Europejskiej. – Chcę wyraźnie podkreślić, że stawka jest wysoka, bo bez niezależnych mediów lokalnych nie będzie demokracji. Bez regulacji prawnych nie mamy szans w konfrontacji z globalnymi platformami dodaje Bartosz Hojka. 

Anna Kryńska-Godlewska, członkini zarządu Agory, wzięła udział w panelu pt. „Kobiety w biznesie”. Wraz z przedstawicielkami zarządów przedsiębiorstw z różnych branż rozmawiała m.in. o sposobach na zwiększenie reprezentacji kobiet w organach zarządczych. 

Mam dość uzasadniania obecności kobiet w organach zarządczych – mówiła Anna Kryńska-Godlewska podczas panelu. – Kiedy pytam znajomych manedżerów i kierowników o to, co ich zdaniem wnosimy do zarządów, to wskazują dokładnie te rzeczy, o których mówią badania – inny punkt widzenia, większą empatię, innowacyjność. W tej kwestii się zgadzamy, ale musimy wspólnie zastanawiać się, co zrobić, żeby kobiety w tych zarządach były. Czemu rotacja kobiet w tych organach jest dużo większa niż mężczyzn? 

Zdaniem członkini zarządu Agory realna zmiana w uczestnictwie kobiet w organach zarządczych możliwa jest tylko, jeśli ich reprezentacja przestanie mieć charakter symboliczny. – Różnorodność, także związana z płcią, wymaga masy krytycznej. Jedna kobieta w zarządzie nic nie zmieni, a nawet z dużym prawdopodobieństwem wzmocni stereotyp. Tylko więcej kobiet w tym gronie ma szansę rzeczywiście wpłynąć na zmianę wzorców zarządzania w organizacji – przekonywała. 

Bartosz Hojka i Anna Kryńska-Godlewska byli panelistami podczas a 16. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbył się w Katowicach w dniach 7-9 maja br. Podczas wydarzenia uznane autorytety, decyzyjni politycy, menedżerowie dużych firm, przedsiębiorcy, eksperci i naukowcy dyskutowali o tematach, którymi żyją Polska, Europa i świat. 

Europejski Kongres Gospodarczy to największa impreza biznesowa w Europie centralnej – to szerokie, różnorodne i otwarte forum debaty o przyszłości europejskiej i polskiej gospodarki, ale także wydarzenie, które reaguje na kluczowe wyzwania współczesnych społeczeństw. Podczas tegorocznej edycji Kongresu odbyło się ponad 160 debat, którym towarzyszyły gale, finały konkursów i bankiety. Hasłem przewodnim tej edycji wydarzenia było: Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości. 

Powrót