Podejście do zarządzania
Działamy zgodnie z prawem, naszymi wewnętrznymi regulacjami oraz zewnętrznymi kodeksami, które przyjęliśmy. Niedozwolone są wszelkie działania, które mogą być odczytane jako godzące w firmę i jej imię, w tym: korupcja, oferowanie oraz przyjmowanie korzyści i prezentów oraz wszelkie nadużycia.
W ramach naszej pracy wykluczamy konflikt interesów, jak również ujawnianie informacji poufnych, a także przestrzegamy reguł kontaktu z mediami zewnętrznymi.
Przyjęliśmy następujące kodeksy zewnętrzne jako obowiązujące w firmie:
Kodeks dobrych praktyk wydawców prasy
ZobaczKodeks etyki reklamy
ZobaczKarta etyczna mediów
ZobaczSamoregulacje branżowe związane są szczególnie z odpowiedzialnością Grupy Agora w ramach głównego aspektu działalności, czyli działalności medialnej oraz odpowiedzialności w obszarze reklamowym. Grupa Agora dokłada wszelkich starań, aby powyższe zasady były realizowane zgodnie z oczekiwaniami interesariuszy. Grupa Agora przestrzega również „Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2016”, co zostało opisane w części dotyczącej ładu korporacyjnego.
Wewnętrzne kodeksy etyczne obowiązujące w Grupie Agora:
Karta agory
Kodeks dziennikarski
Kodeks dziennikarzy
Rozwinięciem branżowego systemu wartości są wewnętrzne kodeksy Grupy Agora, dotyczące przede wszystkim profesji dziennikarskiej („Kodeks Dziennikarski” i „Kodeks Dziennikarza”). Są to wewnętrzne dekalogi pracy dziennikarzy i wydawców w mediach Grupy Agora. Karta Agory jest sformułowanym na kształt kodeksu etycznego rozwinięciem kluczowych wartości Grupy Agora.
W Agora S.A. zostały wdrożone dodatkowo:
- Zasady selekcji reklam i ogłoszeń przyjmowanych do publikacji w „Gazecie Wyborczej”, magazynach: „Wysokie Obcasy. Extra”, „Książki. Magazyn do czytania” oraz w wydawnictwach cyfrowych (aplikacjach) i serwisach internetowych grupy Wyborcza.pl.
Jest to dokument, który podsumowuje obowiązujące przepisy prawa i wewnętrzne regulacje Agory S.A. dotyczące selekcji reklam i ogłoszeń publikowanych lub emitowanych w naszych wydawnictwach. Uzupełnieniem dokumentu są procedury i zasady określające poszczególne aspekty działalności reklamowej, np.: wytyczne w sprawie zakazu reklamy gier hazardowych, publikacji ogłoszeń wyborczych czy inne ma stronach internetowych.