Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
Przed polską gospodarką, społeczeństwem i rodzinami stoi wiele wyzwań. Dlatego w ramach akcji społecznej „DługoWIECZNI” „Gazeta Wyborcza” poruszana najważniejsze tematy związane z seniorami i ich najbliższymi: zdrowie, społeczeństwo, aktywność fizyczna, polityka senioralna, technologia, „srebrna” gospodarka, styl życia. Działania w ramach akcji mają pomóc osobom w podeszłym wieku, schorowanym i samotnym, które często czują się niepotrzebne czy „odstawione na boczny tor”.
Twórcy akcji „DługoWIECZNI” chcą, by starość stała się ważnym i stałym tematem debaty publicznej, a ludzie w jesieni życia mieli nie tylko należytą opiekę i poczucie bezpieczeństwa, ale także - na równi z młodymi - szansę na realizację pasji i aktywności oraz możliwość korzystania z dóbr kultury, np. kina i teatru.
W 2018 r. „DługoWIECZNI” to wspólna inicjatywa „Gazety Wyborczej” i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. W ramach akcji w 2018 r. zorganizowano warsztaty dla seniorów i młodszych pokoleń oraz przedstawicieli instytucji kulturalnych.
Spotkania odbyły się w Mysłowicach, Sosnowcu, Wodzisławiu Śląskim i Katowicach. Podczas nich rozmawiano m.in. o tym, co można zrobić, żeby aktywizować seniorów i zachęcić ich do uczestniczenia w życiu swoich społeczności.
„DługoWIECZNI” Ogłoszono też zwycięzców konkursu „Miasto/gmina życzliwe Długowiecznym”. W debacie udział wzięło ponad 130 osób.
W 2017 r. akcja realizowana była m.in. poprzez: cykl redakcyjny na stronach ogólnopolskich i lokalnych oraz w magazynach „Gazety Wyborczej”, lokalny dodatek w całości poświęcony seniorom, a także specjalny serwis internetowy Wyborcza.pl/Dlugowieczni. Dzięki realizacji akcji w zasięgu ogólnopolskim „Gazety Wyborczej” i jej dodatków udało się dotrzeć do wielu osób w całej Polsce.
W opublikowanych materiałach poruszono kwestie: sytuacji seniorów w Polsce na tle innych krajów, aktywności i wolontariatu seniorów, „Koperty Życia”, integracji międzypokoleniowej, akcji „Apteka przyjazna seniorom” (a co za tym idzie - doradztwie w kupowaniu leków i minimalizacji suplementacji). Powstał też poradnik dotyczący Domów Pomocy Społecznej. Partnerem akcji w 2017 r. był m.in. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.