ODPOWIEDZIALNY BIZNES, AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)
MEDIA NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU. GRUPA AGORA OGŁOSIŁA STRATEGIĘ ESG NA LATA 2023-2027
więcejGodziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO -0,74%
mWIG40 -1,14%
WIG-MEDIA -2,07%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
Agora to wydawca dziennika „Gazeta Wyborcza” i popularnych miesięczników.
Stanowi rzetelne źródło informacji i ważną płaszczyznę debaty publicznej, dostarcza ciekawej rozrywki i zachęca do aktywnego spędzania wolnego czasu. Jest ceniona i nagradzana za jakość dziennikarstwa, innowacyjność oraz zaangażowanie w sprawy społeczne.
Dziennikarze „Wyborczej" od lat wspierają najważniejsze ogólnopolskie i lokalne akcje o charakterze społecznym, edukacyjnym i kulturalnym. „Gazeta Wyborcza” to także lider procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Jako pierwsza wprowadziła system limitowanego dostępu do swoich treści (paywall) i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec września 2022 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła niemal 294 tys.
„Gazeta Wyborcza” to codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę i wiadomości o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. W każdym wydaniu „Gazety Wyborczej” mogą znaleźć ogólnopolski grzbiet, strony lokalne, a także tygodniki tematyczne.
Taka unikatowa formuła „Gazety Wyborczej” - dziennika ogólnokrajowego ze stronami lokalnymi jest bardzo atrakcyjna również dla reklamodawców. Zapewnia ona ciekawy i jakościowy kontekst dla przekazów marketingowych oraz dotarcie do atrakcyjnej grupy docelowej. Biuro reklamy „Gazety Wyborczej” tworzy szeroki wachlarz rozwiązań reklamowych obejmujący m.in. ofertę dwumedialną, innowacyjne formaty reklamowe czy kampanie niestandardowe.
Internetowa odsłona „Gazety Wyborczej” - serwis Wyborcza.pl - to jedna z najpopularniejszych stron tytułu prasowego w polskim internecie. Wzbogaca merytoryczną wartość wydania papierowego o szybkość, interaktywność i multimedialność internetu. Czytelnicy zyskują dostęp nie tylko do treści publikowanych codziennie w „Gazecie Wyborczej”, na bieżąco rozwijanych i uzupełnianych o komentarze, opinie i blogi dziennikarzy, ale również do materiałów wideo tworzonych w nowoczesnym studiu telewizyjnym Agory.
„Gazeta Wyborcza” powstała w 1989 roku jako platforma pierwszych demokratycznych wyborów do parlamentu. Założyli ją dziennikarze i byli działacze niezależnej prasy wydawniczej demokratycznej opozycji. Od momentu powstania dziennika stanowisko redaktora naczelnego zajmuje Adam Michnik.
Przedsięwzięcia i projekty „Gazety Wyborczej” spotykają się z zainteresowaniem odbiorców i uznaniem ze strony polskich i międzynarodowych organizacji branżowych m.in: SAR (Stowarzyszenie Agencji Reklamowych), IWP (Izba Wydawców Prasy), INMA (International Newsmedia Marketing Association) czy WAN-IFRA (The World Association of Newspapers and News Publishers).
30 lat Gazety Wyborczej (j. ang.)
„Gazeta Wyborcza” jest liderem cyfryzacji prasy w Polsce - w lutym 2014 r. jako pierwszy polski tytuł wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę płatnej prenumeraty cyfrowej. W czerwcu 2015 r. dziennik wdrożył własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych. W połączeniu z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi z dziedziny Big Data zaowocowało to na koniec 2015 r. osiągnięciem liczby płatnych prenumerat cyfrowych na poziomie blisko 77 tys., choć zakładano, że próg 70 tys. subskrypcji dziennik przekroczy dopiero w 2016 r. W październiku 2017 r. - z kwartalnym wyprzedzeniem - „Gazeta Wyborcza” miała już 110 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych, w grudniu 2017 r. - ponad 133 tys, a rok później - w grudniu 2018 r. - ponad 170 tys. Obecnie „Gazeta Wyborcza" posiada niemal 294 tys. prenumeratorów cyfrowych (stan koniec września 2022 roku), a ich liczba wciąż rośnie.
Subskrybenci mogą wybierać spośród różnych wariantów prenumeraty. Dodatkowo, obok wersji Standard dostępna jest również wersja Premium, która umożliwia użytkownikowi dostęp m.in. do archiwum, unikalnych treści w aplikacjach czy zaproszeń na ciekawe wydarzenia kulturalne. Subskrypcję cyfrową „Gazety Wyborczej” można zakupić za pośrednictwem strony Prenumerata.Wyborcza.pl, księgarni internetowej Publio.pl lub poprzez aplikację mobilną na urządzenia z systemami Android i iOS.
Prawie każde wydanie „Gazety Wyborczej” zawiera dodatkowe treści ukazujące się w ramach tygodników tematycznych. Są nimi: „Duży Format”, „Mój Biznes. Ludzie, praca, innowacje”, „Wyborcza TV”, „Co Jest Grane 24”, „Wolna Sobota”, „Ale Historia” oraz „Wysokie Obcasy”.
„Duży Format” to magazyn reporterów „Gazety Wyborczej”. Wydawany jest w poniedziałki, ale to lektura na co najmniej kilka dni. W „Dużym Formacie” publikowane są doskonałe reportaże, teksty społeczne, kulturalne oraz historyczne.
We wtorki wydawany jest „Mój Biznes. Ludzie, praca, innowacje" poświęcony firmom, przedsiębiorczości i innowacjom w gospodarce, a także prezentujący ogólnopolskie i regionalne ogłoszenia z branż.
Piątkowe dodatki „Gazety Wyborczej” to: „Wyborcza TV” – tygodnik z programami stacji polskich i zagranicznych, które prezentuje dodatkowo wywiady z twórcami telewizyjnymi oraz stałe felietony, a także „Co Jest Grane 24” – magazyn zapowiadający kulturalne wydarzenia weekendu i nadchodzącego tygodnia, którego redakcja pisze o premierach filmowych i teatralnych, koncertach, wystawach, prezentuje polecane restauracje i kluby.
Od połowy maja 2022 r. weekendowe numery „Wyborczej” mają w całości magazynowy charakter. Wydanie główne stanowi magazyn opinii „Wolna Sobota”, w którym prezentowane są różne światopoglądy i światy oraz kontrowersyjne hipotezy. Oprócz niego czytelnicy i czytelniczki otrzymują tygodniki „Ale Historia” - tygodnik o tematyce historycznej, którego redaktorzy inspirują do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi, oraz „Wysokie Obcasy” - magazyn dla kobiet, poruszający sprawy codzienne i sprawy niezwykłe, a w Warszawie dodatkowo „Gazetę Stołeczną”. W ten sposób w ich ręce trafia wyjątkowa porcja lektury: najlepszych, dłuższych treści, m.in. reportaży, sylwetek, wywiadów, felietonów i rysunków przygotowanych przez dziennikarzy „Wyborczej”, ekspertów i publicystów.
Dzięki temu weekend z tradycyjnym wydaniem „Gazety Wyborczej” może być czasem uważnej lektury czy odpoczynku po intensywnym tygodniu. Jednocześnie zainteresowani najświeższymi wiadomościami cały czas mogą korzystać z nieustannie aktualizowanych treści serwisu Wyborcza.pl - w weekendowych numerach „Wyborczej” ukazują się kody dostępu do serwisu na sobotę i niedzielę. Umożliwiają one czytelnikom i czytelniczkom nie tylko trzymanie ręki na pulsie wydarzeń, ale dodatkowo poszukiwanie zbliżonych tematycznie treści, sięgnięcia po podcasty i materiały wideo, a także interakcji z redakcją i innymi odbiorcami, np. poprzez komentarze.
Dbałość o bliską relację z czytelnikami to jeden z fundamentów popularności „Gazety Wyborczej” i jej silnej pozycji rynkowej.
Redakcje dziennika organizują dla czytelników cykle spotkań i debat. Podczas takich spotkań, jak „Wyborcza na żywo” czy „Centrum Premier Czerska 8/10”, dziennikarze „Gazety Wyborczej” rozmawiają o najbardziej aktualnych i istotnych tematach z ekspertami i twórcami z różnych dziedzin, m.in. ekonomii, polityki, nauki i kultury.
„Gazeta Wyborcza” towarzyszy odbiorcom w najważniejszych wydarzeniach ogólnopolskich i lokalnych, np. przygotowując dla nich specjalne wydania lub dodatki tematyczne. Wspiera też czytelników w poznawaniu ich regionów, wydając lokalne spacerowniki i organizując wycieczki krajoznawcze. Chętnie też gości w warszawskiej siedzibie grupy dzieci i młodzieży, które mogą dowiedzieć się, gdzie i jak powstaje codzienne wydanie „Gazety Wyborczej”.
Bliska relacja z czytelnikami to również dialog, wymiana opinii i myśli oraz wzajemna inspiracja. W dzienniku publikowane są listy od czytelników, a jego dziennikarze chętnie dyskutują z nimi. W serwisach lokalnych Wyborcza.pl podejmowane są tematy sygnalizowane przez internautów i pojawiają się zdjęcia przez nich nadesłane. „Gazeta Wyborcza” rozwija też interakcje z odbiorcami dzięki swoim profilom w mediach społecznościowych – m.in. na Facebooku, Twitterze i na Instagramie.
Agora jest wydawcą czasopism i związanych z nimi serwisów internetowych. Atrakcyjne teksty, dobrej jakości zdjęcia oraz zamieszczane w serwisach materiały multimedialne zapewniają popularność tych tytułów wśród czytelników i internautów.
Wśród wydawanych przez Agorę czasopism są:
- „Książki. Magazyn do czytania" - dwumiesięcznik, będący fascynującym przewodnikiem po nowościach wydawniczych - zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Zawiera recenzje, premierowe fragmenty książek oraz wywiady z pisarzami, filozofami i eseistami. Magazyn jest dostępny w formie drukowanej oraz cyfrowej;
- „Wysokie Obcasy Extra” - ekskluzywny miesięcznik dla młodych, ambitnych, ciekawych świata i szukających inspiracji kobiet. Publikowane są w nim artykuły, wywiady, felietony, edytoriale modowe i urodowe. Magazyn dostępny jest także w formie cyfrowej oraz w specjalnej aplikacji mobilnej.
Teksty zamieszczane w czasopismach i serwisach internetowych Agory tworzą wybitni dziennikarze i specjaliści w swoich dziedzinach, a materiały zdjęciowe realizują najlepsi fotografowie i styliści. Redakcje przykładają dużą wagę do tego, aby publikowane materiały o charakterze poradnikowym były fachowe i rzetelne, a jednocześnie przystępne i dostosowane do oczekiwań polskiego odbiorcy. W serwisach internetowych magazynów dostępne są treści poszerzające artykuły z wersji papierowych - galerie zdjęć i filmy wideo.
Czytelnicy mogą zamówić prenumeratę roczną lub półroczną wybranego czasopisma na Kulturalnysklep.pl oraz Prenumerata24.pl
W internecie działają także popularne serwisy: Wysokieobcasy.pl, Avanti24.pl, Logo24.pl, Magazyn-Kuchnia.pl.
Portfolio tematyczne czasopism Agory pozwala na budowanie atrakcyjnej oferty reklamowej, również we współpracy z innymi mediami Grupy Agora oraz realizowanie skutecznych kampanii promocyjnych.
Działania z zakresu custom publishing są częścią rozwoju oferty wydawniczej skierowanej do klientów Agory. To przede wszystkim tworzenie od podstaw - od pomysłu po realizację - magazynów firmowych, katalogów, gazetek promocyjnych i innych publikacji.
Agora zapewnia całościową obsługę przygotowania tego rodzaju materiałów - od napisania tekstów, poprzez przygotowanie szaty graficznej i druk, aż po dystrybucję.
Agora Custom Publishing współpracuje z mediami Agory, m.in. z „Gazetą Wyborczą”, firmą reklamy zewnętrznej AMS, portalem Gazeta.pl, a także z innymi mediami, w których klient prowadzi swoją kampanię.
Więcej informacji na: Reklamamagazynyagora.pl
Grupa Agora jest właścicielem drukarni offsetowej do druku z roli w Warszawie, która realizuje zlecenia druku na potrzeby tytułów prasowych spółki oraz klientów zewnętrznych.
Drukarnia Agory wyposażona jest w maszynę drukarską KBA Colora pracującą w 3 sekcjach. Dodatkowo w drukarni zainstalowana jest maszyna do druku heatsetowego Lithoman IV 48. Pozwala ona na wysokowydajny druk na ulepszonych papierach, typu SC i LWC. Z kolei przygotowalnie wykorzystują automatyczne urządzenia CTP.
System ekspedycji i introligatorni drukarni Agory jest zaopatrzony w linie transportowe i układarki strumienia gazet firmy Ferag. W drukarni zainstalowane są również linie do wkładkowania z bębnami typu MSD, system bębnów obcinających SNT oraz bęben zbierająco-szyjący SHT firmy FERAG. Urządzenia do automatycznego wkładkowania zwiększają możliwości uzupełniania gazet o kolejne dodatki oraz wkładki reklamowe, a możliwości technologiczne drukarni pozwalają na realizowanie niestandardowych form reklamy.
Drukarnia Agory
ul. Daniszewska 27, 03-230 Warszawa
tel.: 22 555 42 01, 555 42 11
ofertadruk@agora.pl
Agencja Wyborcza.pl to agencja fotograficzna zajmująca się profesjonalną fotografią newsową, modową, produktową oraz biznesową. Realizuje fotoreportaże oraz sesje fotograficzne na potrzeby portali internetowych, wydawnictw prasowych i książkowych oraz korporacji. Reprezentuje kilkudziesięciu fotografów działających w Polsce i za granicą - zdobywców laurów na prestiżowych konkursach Grand Press Photo i World Press Photo. Dodatkowo Agencja Wyborcza.pl udostępnia profesjonalne studia fotograficzne, dysponuje też studiem telewizyjnym oraz grupą specjalistów od postprodukcji. Zamówienia realizuje na terenie całego kraju.
Na archiwum Agencji Wyborcza.pl (wcześniej Agencji Gazeta) składają się miliony opisanych i skatalogowanych zdjęć, które powstały przez 20 lat jej istnienia. Zespół Agencji Wyborcza.pl stale tworzy i oferuje szybki, aktualny codzienny serwis fotograficzny.
Co więcej Agencja Wyborcza.pl jest oficjalnym partnerem Reutersa. Zdjęcia jej fotoreporterów zasilają światowy serwis Agencji.
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
tel. 22 555 66 00
e-mail: redakcja@wyborcza.pl
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
tel. 22 555 55 55
e-mail: reklama@wyborcza.pl
Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.
Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.