Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

PRACOWNIA MIAST

„Gazeta Wyborcza” jest obecna całej Polsce, dlatego tematyka lokalna jest dla redakcji bardzo ważna. „Pracownia miast” to akcja społeczna poświęcona wyzwaniom, przed którymi stoją polskie miasta. Na warsztatach i konferencjach podejmowane są tematy poprawy jakości życia w miastach. „Pracownia miast” to także przestrzeń do dialogu pomiędzy mieszkańcami, samorządowcami, społecznikami, przedstawicielami rządu, świata biznesu i kultury.

W ciągu 4 lat odbyło się już ponad 30 spotkań w 18 miastach w różnych regionach Polski, a w konferencjach wzięło udział łącznie ok. 5000 osób. Przeprowadzono również ponad 50 warsztatów dla włodarzy miast i wybranych specjalistów, które zaowocowały praktycznymi rozwiązaniami problemów miast.

Konferencja w Rzeszowie zorganizowana 29 marca 2017 r. podsumowała 3. edycję akcji - głównie cykl spotkań zorganizowanych w 2016 r. w 9 miastach. Tematem przewodnim edycji były innowacje i ekologia. W wydarzeniu wzięli udział eksperci z takich miast, jak: nagrodzone tytułem Zielonej Stolicy Europy 2018 Nijmegen (Holandia) - planista miejski Paul Goedknegt opowiadał m.in. o działaniach proekologicznych w tym mieście, kojarzony z innowacjami i przedsiębiorczością Tel Awiw (Izrael) - o rozwiązaniach i pozycjonowaniu miasta jako globalnej marki mówił Gilad Uziely z Urzędu Miasta, Amsterdam (Holandia), z którego Marc de Wit z Circle Economy opowiadał o dobrych praktykach gospodarki obiegowej z miast holenderskich, Wiedeń (Austria), z którego zaprezentowano wideomateriały dotyczące rozwiązań smart city, a także Bruksela (Belgia) i Glasgow (Wielka Brytania).

Formuła wydarzenia sprzyjała dyskusji i networkingowi pomiędzy polskimi i zagranicznymi gośćmi.

4. edycja „Pracowni miast” została zainaugurowana w kwietniu 2017 r. podczas konferencji w Sandomierzu pod hasłem „Miasto w roli głównej”. Głównymi tematami spotkania były: promocja miast poprzez film i media społecznościowe oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii do promocji miast. Dodatkowo odbyły się warsztaty dla włodarzy miast, dzięki którym mogli oni w praktyczny sposób i w mniejszych grupach zdobyć wiedzę na temat nowoczesnych metod promocji i wykorzystania filmu oraz produkcji filmowych do promocji miasta.

WIĘCEJ