Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
„Gazeta Wyborcza” jest obecna całej Polsce, dlatego tematyka lokalna jest dla redakcji bardzo ważna. „Pracownia miast” to akcja społeczna poświęcona wyzwaniom, przed którymi stoją polskie miasta. Na warsztatach i konferencjach podejmowane są tematy poprawy jakości życia w miastach. „Pracownia miast” to także przestrzeń do dialogu pomiędzy mieszkańcami, samorządowcami, społecznikami, przedstawicielami rządu, świata biznesu i kultury.
W ciągu 4 lat odbyło się już ponad 30 spotkań w 18 miastach w różnych regionach Polski, a w konferencjach wzięło udział łącznie ok. 5000 osób. Przeprowadzono również ponad 50 warsztatów dla włodarzy miast i wybranych specjalistów, które zaowocowały praktycznymi rozwiązaniami problemów miast.
Konferencja w Rzeszowie zorganizowana 29 marca 2017 r. podsumowała 3. edycję akcji - głównie cykl spotkań zorganizowanych w 2016 r. w 9 miastach. Tematem przewodnim edycji były innowacje i ekologia. W wydarzeniu wzięli udział eksperci z takich miast, jak: nagrodzone tytułem Zielonej Stolicy Europy 2018 Nijmegen (Holandia) - planista miejski Paul Goedknegt opowiadał m.in. o działaniach proekologicznych w tym mieście, kojarzony z innowacjami i przedsiębiorczością Tel Awiw (Izrael) - o rozwiązaniach i pozycjonowaniu miasta jako globalnej marki mówił Gilad Uziely z Urzędu Miasta, Amsterdam (Holandia), z którego Marc de Wit z Circle Economy opowiadał o dobrych praktykach gospodarki obiegowej z miast holenderskich, Wiedeń (Austria), z którego zaprezentowano wideomateriały dotyczące rozwiązań smart city, a także Bruksela (Belgia) i Glasgow (Wielka Brytania).
Formuła wydarzenia sprzyjała dyskusji i networkingowi pomiędzy polskimi i zagranicznymi gośćmi.
4. edycja „Pracowni miast” została zainaugurowana w kwietniu 2017 r. podczas konferencji w Sandomierzu pod hasłem „Miasto w roli głównej”. Głównymi tematami spotkania były: promocja miast poprzez film i media społecznościowe oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii do promocji miast. Dodatkowo odbyły się warsztaty dla włodarzy miast, dzięki którym mogli oni w praktyczny sposób i w mniejszych grupach zdobyć wiedzę na temat nowoczesnych metod promocji i wykorzystania filmu oraz produkcji filmowych do promocji miasta.