Komunikat prasowy
Agora S.A. nabyła większościowy pakiet udziałów w GoldenLine Sp. z o.o. za kwotę 8,48 mln zł. Dzięki tej transakcji spółka istotnie umocni swoją pozycję na rynku usług rekrutacyjnych i tym samym stworzy jedyną tak kompleksową ofertę dla pracodawców i kandydatów na pracowników dostępną na polskim rynku.
W wyniku transakcji kupna udziałów, zawartej 25 stycznia br., Agora posiada łącznie 178 udziałów GoldenLine Sp. z o.o., co odpowiada 89% kapitału zakładowego spółki. Inwestycja Agory w GoldenLine to ważny krok w kierunku wzmocnienia pozycji spółki w kategorii Praca i odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku usług rekrutacyjnych. Umożliwi ona połączenie potencjału GazetaPraca.pl, serwisu dla kandydatów aktywnie poszukujących pracy oraz GoldenLine.pl, serwisu rekrutacyjno-społecznościowego specjalizującego się w rekrutacji kandydatów pasywnych z siłą reklamową mediów Agory.
- Zdecydowaliśmy się na zwiększenie naszego zaangażowania w GoldenLine, gdyż rozwiązania proponowane przez tę spółkę to doskonałe uzupełnienie oferty serwisu GazetaPraca.pl. Z jednej strony dajemy użytkownikom możliwość przeglądania rozbudowanej bazy ofert pracy i profili pracodawców, a z drugiej - umożliwimy rekruterom dostęp do największej wyszukiwarki kandydatów aktywnie i pasywnie poszukujących pracy, a także narzędzi marketingowych oraz z zakresu employer brandingu - mówi Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet w Agorze.
GoldenLine.pl to serwis rekrutacyjno-społecznościowy, który oferuje użytkownikom dostęp do narzędzi wspierających rozwój kariery zawodowej, a pracodawcom ułatwia prowadzenie procesu rekrutacji oraz komunikację z kandydatami. Innowacyjne rozwiązania GoldenLine.pl w zakresie rekrutacji kandydatów pasywnych przyciągają zarówno użytkowników umieszczających w serwisie swoje wirtualne CV i rekruterów szukających pracowników, jak również firmy chcące budować odpowiedni wizerunek pracodawcy.
- Silne zaangażowanie Agory w GoldenLine to szansa nie tylko na umocnienie naszej pozycji lidera w kategorii Praca w polskim internecie, ale także na zwiększenie skali działalności i tym samym zaoferowanie naszym klientom pełnego pakietu rozwiązań z zakresu rekrutacji oraz employer brandingu - mówi Karol Traczykowski, prezes GoldenLine.
GoldenLine.pl jest liderem kategorii Praca w polskim internecie - co miesiąc serwis odwiedza prawie 2 mln użytkowników (RU)*. Agora została mniejszościowym udziałowcem GoldenLine w 2011 roku, kiedy nabyła pakiet 36% udziałów tej spółki.
* źródło: Megapanel PBI/Gemius, listopad 2015