Komunikat prasowy
Od 16 stycznia br. w poniedziałki "Gazeta Wyborcza" będzie ukazywać się z dodatkiem redakcyjnym "Ale historia!". Nowy magazyn powstał z myślą o czytelnikach zainteresowanych historią.
- Tematyka historyczna zawsze była mocno obecna w "Gazecie". Teraz testujemy prezentowanie jej w bardziej regularnej formie. Mamy nadzieję, że nowy poniedziałkowy dodatek będzie ciekawą propozycją dla czytelników pasjonujących się historią - powiedziała Katarzyna Kolanowska, dyrektor marketingu "Gazety Wyborczej".
W pierwszym wydaniu "Ale historia!" znajdą się między innymi: dramatyczna historia życia i samobójczej śmierci Adama Pawlikowskiego, aktora znanego z kultowej sceny w filmie "Popiół i diament", a także opowieść o tym, jak 8 listopada 1983 r. świat stanął na skraju atomowej zagłady i nikt tego nie zauważył.
Magazyn przedstawi też artykuł prof. Karola Modzelewskiego o cesarzu Karolu Wielkim, Włodzimierza Kalickiego o Alfredzie Wieruszu-Kowalskim - nieznanym malarzu popularnych obrazów oraz Wojciecha Orlińskiego o początkach kariery Walta Disneya.
Redakcja wydania zaprezentuje również historyczne kalendarium oraz poleci książki, filmy i programy telewizyjne o historii.
Magazyn "Ale historia!" przygotowuje zespół dziennikarzy i redaktorów "Gazety Wyborczej" pod kierownictwem Piotra Nehringa. Projekt graficzny i winietę stworzyli Piotr Stańczak i Maciej Kałkus.
Kampania promocyjna magazynu historycznego "Gazety Wyborczej" obejmuje prasę ("Gazeta Wyborcza" i jej dodatki, dziennik "Metro", tygodnik "Polityka"), telewizję (TVP, TVN, Polsat, stacje tematyczne), internet (Gazeta.pl i nk.pl) oraz nośniki reklamy zewnętrznej AMS.
Kreację kampanii stworzyła agencja Bardzo, planowanie mediów: Starlink.