Komunikat prasowy
W poniedziałek, 27 lipca br. z "Gazetą Wyborczą" ukaże się specjalne wydanie tygodnika "Ale Historia" poświęcone potopowi szwedzkiemu, który rozpoczął się 360 lat temu. A dzień później - we wtorek, 28 lipca br. z "Gazetą Wyborczą" będzie można kupić "Potop Redivivus" - zrekonstruowany cyfrowo film Jerzego Hoffmana z 1974 r. w nowej wersji montażowej, wydany na 2 płytach DVD.
25 lipca 1655 r. pod Ujściem po kilkugodzinnej obronie przeprawy przez Noteć wojska polskie poddały się Szwedom, otwierając im drogę do Rzeczypospolitej. O tej bitwie i kolejnych walkach z czasów potopu szwedzkiego, określanego jako jedno z najstraszliwszych doświadczeń w naszych dziejach, będzie można przeczytać na łamach tygodnika "Ale Historia".
W numerze ukażą się m.in.: kalendarium wojny, rozmowa z profesorem Henrykiem Wisnerem o tym, jak doszło do potopu, opis oblężenia Częstochowy, a także sceny z życia króla Jana Kazimierza.
"Gazeta Wyborcza", specjalnie na życzenie czytelników, przygotowała też reedycję wydania "Potop Redivivus", czyli zrekonstruowanego cyfrowo filmu Jerzego Hoffmana z 1974 r. 2 płyty DVD z filmem będzie można kupić z "Gazetą Wyborczą" już we wtorek, 28 lipca br.
"Potop" to ekranizacja drugiej części Trylogii Henryka Sienkiewicza, laureata Nagrody Nobla; opowieść o losach chorążego orszańskiego Andrzeja Kmicica i jego ukochanej Oleńki Billewiczówny. Tłem historycznym akcji jest szwedzki najazd na Polskę w latach 1655-1660. Film Jerzego Hoffmana jest jednym z największych sukcesów polskiej kinematografii - m.in. w 1975 r. uzyskał nominację do Oscara.
Na płytach z filmem "Potop Redivivus" znalazły się rozbudowane materiały dodatkowe.
Cena "Gazety Wyborczej" i książki z płytami DVD - 29,99 zł.
Wydanie tygodnika "Ale Historia" jest promowane w dzienniku "Metro" oraz poprzez autopromocję, natomiast wydanie "Gazety Wyborczej" z "Potop Redivivus" wspiera kampania promocyjna w stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat oraz stacje tematyczne), w dzienniku "Metro" oraz autopromocja.
Kreacje kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadał Starlink.