Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

7 lipca 2025 / 12:48

AMS wprowadza ANT!SMOG Backlight – nośnik oczyszczający powietrze

AMS wprowadza ANT!SMOG Backlight – nośnik oczyszczający powietrze

ANT!SMOG Backlight to nowy nośnik reklamowy od AMS, który dzięki specjalnej technologii redukuje szkodliwe tlenki azotu z powietrza. W ten sposób firma kontynuuje rozwój odpowiedzialnych rozwiązań reklamowych, które łączą skuteczność przekazu z troską o jakość życia w mieście.

– Dzięki zastosowanej powłoce fotokatalitycznej, która neutralizuje szkodliwe związki, ANT!SMOG Backlight realnie wpływa na jakość powietrza w przestrzeni miejskiej. To rozwiązanie, które pozwala połączyć format premium OOH z troską o środowisko – mówi Krzysztof Ławicki, pełnomocnik zarządu AMS ds. ESG. ANT!SMOG Backlight nie tylko podnosi komfort i jakość życia odbiorców reklamy, ale także wzmacnia pozytywny wizerunek promowanych marek – dodaje. 

Nowy rodzaj nośników jest dostępny w dwóch formatach – 32 i 18 metrów kwadratowych. Ich powierzchnia pokryta jest specjalną emulsją opartą na nanocząsteczkach, która pod wpływem światła słonecznego aktywuje proces oczyszczania powietrza z tlenków azotu. Związki te należą do najgroźniejszych zanieczyszczeń atmosferycznych. Odpowiadają między innymi za powstawanie smogu fotochemicznego, kwaśnych deszczy i zabrudzeń na elewacjach budynków. Zmniejszają również przejrzystość powietrza i przyczyniają się do jego przegrzewania. Co więcej, długotrwała ekspozycja na NO wpływa negatywnie na zdrowie, obniżając jakość życia i prowadząc do schorzeń. 

ANT!SMOG Backlight umożliwia realne ograniczenie stężenia tych zanieczyszczeń. Jeden nośnik o powierzchni 32 metrów kwadratowych oczyszcza tyle powietrza, co las mieszany zajmujący ponad dwa tysiące metrów kwadratowych. Skuteczność powłoki została potwierdzona przez Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej oraz niezależne laboratoria w Wielkiej Brytanii i Chinach.  

Nowy format jest częścią szerszej strategii AMS, która w 2023 r. jako pierwsza ogłosiła strategię środowiskową w polskiej branży OOH. Firma od lat rozwija ofertę produktów ekologicznych, łączących funkcjonalność reklamy z troską o środowisko. Wśród nich są między innymi EKO Premium Citylighty zasilane energią pochodzącą z odnawialnych źródeł, montowane na wiatach i słupach z energooszczędnym oświetleniem LED. Energia z OZE wykorzystywana do ich działania pochodzi od certyfikowanych dostawców, firm Tauron oraz E-on. 

AMS oferuje również EKO wiaty, które sprzyjają retencji wody, obniżają temperaturę w przestrzeni miejskiej i są bezpieczne dla ptaków. Tego typu infrastruktura wpisuje się w ideę zielonych miast – przestrzeni przyjaznych mieszkańcom i wspierających walkę ze zmianami klimatycznymi. 

Powrót