Komunikat prasowy
"Daj się zepsuć" - pod takim hasłem rozpoczął się konkurs katowickiej "Gazety Wyborczej", element nowej akcji promującej Śląsk. Do końca marca potrwają poszukiwania ochotnika, który przeniesie się na pół roku do Katowic i będzie m.in. prowadzić bloga o życiu na Śląsku.
Dziś w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, podczas której organizatorzy i partnerzy akcji przedstawili szczegóły projektu. Ich działania zmierzają do zmiany wizerunku Śląska, nadal kojarzonego przede wszystkim z kopalniami i węglem. Akcja "Gazety" i konkurs "Daj się zepsuć" mają pokazać aglomerację śląską jako ciekawe miejsce, pełne interesujących ludzi, ze świetną kuchnią i ciekawymi możliwościami spędzania wolnego czasu.
Konkurs "Daj się zepsuć" to nietypowa akcja rekrutacyjna - "Gazeta Wyborcza Katowice" do 30 marca czeka na zgłoszenia śmiałków, którzy nie boją się wyzwań i przeprowadzą się na Śląsk na pół roku. Oferta kierowana jest zwłaszcza do osób przebojowych i otwartych, pełnych energii, pomysłów i humoru, którzy będą sprawdzać w jakim stanie jest śląska kultura i jacy ludzie tu mieszkają. Do obowiązków wybranego w konkursie ochotnika należeć będzie m.in. uczestnictwo w różnych imprezach kulturalnych, pisanie bloga i materiałów dla "Gazety".
Dzięki partnerom akcji zwycięzca konkursu otrzyma pensję w wysokości 4 tys. zł brutto, będzie jeździł po regionie autem i zamieszka w umeblowanym mieszkaniu na osiedlu Dębowe Tarasy w samym sercu Katowic.
Ogłoszenie wyników konkursu "Daj się zepsuć" nastąpi 30 kwietnia, a od 1 maja do końca 2010 roku wybrana osoba wcieli się w rolę reportera, poszukiwacza informacji i swoistego ambasadora Śląska.
Akcję katowickiej "Gazety Wyborczej" wspierają koncern energetyczny Vattenfall, firma TriGranit, sieć sklepów meblowych Agata.
Promocja projektu, skierowana przede wszystkim do młodych odbiorców, obejmuje reklamy w radiu (m.in. RMF Maxxx, Radio Roxy, Eska), telewizji (m.in. MTV, VH1), w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach, dzienniku "Metro", na stronach internetowych portalu Gazeta.pl oraz w formie mailingu do użytkowników, a także reklamy na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS (billboardy i citylighty w całej Polsce). Kreację kampanii przygotowała agencja JIS Advertising, media zaplanował Starlink.
Więcej informacji o projekcie pojawia się na bieżąco na stronie
www.dajsiezepsuc.gazeta.pl.
W serwisie można znaleźć m.in. regulamin konkursu i nagranie wideo z wypowiedzią Dariusza Kortko, redaktora naczelnego katowickiej "Gazety Wyborczej", który opowiada o akcji.