Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

13 stycznia 2014 / 13:43

Dziennik "Metro" wprowadza zmiany w modelu dystrybucji

Dziennik
Komunikat prasowy

Dzięki nowemu modelowi dystrybucji od lutego 2014 r. "Metro" będzie trafiało w różne dni do czytelników z konkretnych grup celowych: aktywnych zawodowo konsumentów oraz ludzi młodych, uczących się, rozpoczynających karierę, m.in. do studentów. Równocześnie "Metro" stawia na dalszy, intensywny rozwój marki w obszarze cyfrowym.

Wprowadzenie nowego modelu dystrybucji "Metra" to odpowiedź na potrzeby reklamodawców tytułu. Dziennik, dzięki unikalnej na polskim rynku prasowym zmianie formy dystrybucji z masowej na targetowaną, będzie docierał do wybranych grup odbiorców. Nakład gazety w poszczególne dni tygodnia zostanie dopasowany do nowego modelu.

Poniedziałkowe wydanie "Metra" będzie kierowane przede wszystkim do ludzi młodych, uczących się, rozpoczynających karierę - do nich trafi aż 89 proc. nakładu w precyzyjnie dobranych punktach w centrach miast, okolicach uczelni i kampusów.

Wtorkowe i środowe numery dziennika będą rozdawane głównie w okolicach biurowców, banków i centrów biznesowych. W ten sposób "Metro" umożliwi reklamodawcom dotarcie do nowej, atrakcyjnej grupy celowej: aktywnych konsumentów. Do grupy tej zaliczają się kobiety i mężczyźni w wieku 30+, realizujący się zawodowo i dobrze zarabiający, posiadający dzieci lub planujący założenie rodziny. Do nich dotrze 70 proc. nakładu dziennika.

Czwartkowe i piątkowe wydania "Metra" w nowym modelu dystrybucji nie zmieniają formuły - pozostają szeroko zasięgowe, zapewniając dotarcie do masowego odbiorcy.

- Wprowadzany przez "Metro" model to nowy sposób myślenia o dystrybucji bezpłatnej, ogólnopolskiej prasy codziennej i jednocześnie nowatorska metoda dotarcia do atrakcyjnych grup celowych. Oddajemy w ręce reklamodawców kompleksową ofertę zapewniającą skuteczne profilowanie kampanii reklamowych. Taki rozwój "Metra" jest możliwy dzięki naszym wyjątkowym atutom, jakimi są bezpłatnie oferowane wydania i elastyczna sieć kolportażu - komentuje zmiany Joanna Garbaczewska, wydawca "Metra".

- Ewolucja modelu dystrybucji "Metra" jest naturalną konsekwencją rozwoju marki, której celem jest specjalizacja w dotarciu do grup celowych. Ważnym etapem tego rozwoju było wprowadzenie na rynek we wrześniu 2013 dobrze przyjętego przez czytelników bezpłatnego magazynu dla kobiet "Metro na szpilkach", z targetowaną dystrybucją w okolicach galerii i centrów handlowych - dodaje Garbaczewska.

"Metro" stawia też na intensywny rozwój marki w obszarze cyfrowym. Obecnie czytelnicy dziennika mogą korzystać z e-wydania gazety oraz z aplikacji "Dziennik Metro" na Windows 8, a także z szerokiej oferty wydań cyfrowych magazynu "Metro na szpilkach" - na smartfony, tablety, komputery i e-czytniki.

W planach wydawcy jest udostępnienie kolejnych aplikacji z cyfrowym wydaniem "Metra".

Istotną częścią oferty multimedialnej dziennika jest portal MetroMsn.pl, który poszerza grono odbiorców marki "Metro" o osoby zamieszkujące poza największymi miastami i w wieku 25+. Dzięki niemu "Metro" dociera aktualnie do 1,75 mln unikalnych użytkowników, generujących prawie 86 mln odsłon*. Portal MetroMsn.pl dostępny jest również w wersji mobilnej na smartfony i tablety.

* Gemius Traffic, sierpień 2013

Powrót