Komunikat prasowy
Już w piątek, 20 lutego br. razem z "Gazetą Wyborczą" będzie można kupić film "Bogowie" na DVD. Bijący rekordy kinowej frekwencji obraz to niezwykła opowieść o życiu profesora Zbigniew Religi i jego dążeniu - wbrew przeciwnościom - do przeprowadzenia pierwszej w Polsce operacji transplantacji serca. Wydanie płyty poprzedzi cykl reporterski "Gazety Wyborczej" zatytułowany "Lekarze czy bogowie".
W filmie "Bogowie" w rolę Zbigniewa Religi wcielił się Tomasz Kot, na ekranie towarzyszą mu wielokrotnie nagradzani polscy aktorzy, m.in. Jan Englert, Zbigniew Zamachowski i Piotr Głowacki.
Film zdobył Złote Lwy w Gdyni, m.in. za najlepszy film, za najlepszą role męską - dla Tomasza Kota oraz za scenariusz - dla Krzysztofa Raka, zdobył także 12 nominacji do Orłów w kategoriach m.in.: Najlepszy film, Najlepsza rola męska i Najlepsza reżyseria. W kinach produkcję zobaczyło ponad 2 miliony widzów.
Koproducentem tytułu i dystrybutorem DVD jest Agora, dystrybutorem kinowym - spółka NEXT FILM należąca do grupy Helios.
Cena "Gazety Wyborczej" i książki z płytą DVD to 29,99 zł.
W cyklu reporterskim "Gazety Wyborczej" "Lekarze czy bogowie" pojawią się sylwetki i wywiady z wybitnymi polskimi specjalistami w dziedzinie medycyny, m.in. prof. Zbigniewem Dutkiewiczem z Łodzi, który przyszywa odcięte kończyny oraz prof. Waldemarem Kuczyńskim z Białegostoku, przeprowadzającym zabiegi in vitro dla wierzących oraz dla zakażonych HIV. W środę, 18 lutego br. w tygodniku "Tylko zdrowie" pojawi się tekst Anny Twardowskiej, z którego czytelnicy dowiedzą się, jak dzięki szpitalnym magazynom, piwnicom i pchlim targom powstała scenografia do filmu "Bogowie", a w czwartek , 19 lutego br. w "Dużym Formacie" będzie można przeczytać wywiad Dariusza Kortki z prof. Januszem Skalskim, kardiochirurgiem dziecięcym, który uratował z hipotermii 2,5-letniego Adasia.
W piątek, 20 lutego br. na rynku ukaże się również książka "Ludzie czy bogowie" autorstwa Krystyny Bochenek i Dariusza Kortki. Znajdą się w niej rozmowy z 28 najsłynniejszymi polskimi lekarzami. Więcej na www.wydawnictwoagora.pl .
Wydanie "Gazety Wyborczej" z książką i płytą DVD jest promowane: w stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat oraz stacje tematyczne), w dzienniku "Metro" oraz poprzez autopromocję. Kreację kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadał Starlink.