Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

9,24 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

15 grudnia 2021 / 10:07

Gazeta.pl i Fundacja PCPM wspierają libańskie rodziny

Gazeta.pl i Fundacja PCPM wspierają libańskie rodziny

Gazeta.pl i Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM) ponownie połączyły siły, aby wspierać mieszkańców Libanu. W ramach akcji „Zaopiekowani” dziennikarz portalu Patryk Strzałkowski wyjechał do Libanu, gdzie na własne oczy zobaczył, z jakimi problemami mierzą się mieszkańcy tego kraju. Refleksjami z pobytu dzieli się na łamach Gazeta.pl, a jego teksty to część działań redakcyjnych, które promują zbiórkę pieniędzy dla konkretnych libańskich rodzin.

Wybuch w porcie w Bejrucie w 2020 r. zmienił życie milionów ludzi. W Libanie trwa jeden z największych kryzysów ekonomicznych na świecie, a większość mieszkańców kraju żyje na granicy ubóstwa. Po wybuchu Jamil został zmuszony do zamieszkania w swoim zakładzie krawieckim, borykająca się z wielką biedą Maria musi opiekować się synem, który został ranny podczas eksplozji, a Karim stracił władzę w nogach – to tylko niektóre z kilkudziesięciu osób, którymi w Libanie opiekuje się PCPM. O ich losach już wkrótce będzie można przeczytać na Gazeta.pl.
Redakcja Gazeta.pl o akcji - https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,27913339,dramat-zaczyna-sie-tam-wez-udzial-w-akcji-zaopiekowani-pcpm.html

Od 15 do 19 grudnia br. na łamach portalu opublikowanych zostanie pięć historii z Libanu wraz z artykułami opisującymi tamtejszą sytuację społeczno-polityczną. Pierwszą z nich można przeczytać tutaj. W poniedziałek, 20 grudnia br. na Gazeta.pl ukaże się też tekst Sylwii Chutnik, będący jej autorską odpowiedzią na przeczytane historie. Działania redakcyjne i promocyjne będą wsparciem zbiórki dla konkretnych osób, prowadzonej przez Fundację PCPM. Na stronie pcpm.org.pl/zaopiekowani znajdują się zdjęcia oraz historie kilkudziesięciu rodzin, którym można pomóc. Dodatkowo, wpłacający mają możliwość wysłania słów wsparcia dla potrzebujących.

Od kilku miesięcy obserwujemy kryzys migracyjny na polskiej granicy W Gazeta.pl jesteśmy nim mocno poruszeni i dużo o nim mówimy na naszych łamach. Nie chcemy jednak zapominać o osobach, które w kryzysie uchodźstwa są już od lat. Dlatego próbujemy pokazać szerszą perspektywę i przyjrzeć się powodom, które popychają ludzi do podjęcia decyzji o wyjeździe z ich rodzinnego kraju – mówi Małgorzata Blada, dyrektorka operacyjna Gazeta.pl. – Dzięki wiedzy i doświadczeniu Fundacji PCPM oraz zaangażowaniu naszych odbiorców mamy nadzieję realnie poprawić los przynajmniej kilkudziesięciu rodzin. W Libanie wciąż potrzebna jest pomoc, a nasi czytelnicy i czytelniczki nieraz już udowodnili, że potrafią skutecznie pomagać – dodaje.

Fundacja PCPM niesie pomoc w Libanie od dziesięciu lat – mówi Wojtek Wilk, prezes Fundacji PCPM. – Tuż po rozpoczęciu wojny w Syrii ruszyliśmy z pomocą uchodźcom, którzy na wiele lat swój nowy dom i schronienie znaleźli właśnie w Libanie. Przez ostatnie lata to jednak Liban pogrążył się w ogromnym kryzysie gospodarczym. Ten spowodował drastyczny wzrost cen żywności i leków. Zepchnął tysiące rodzin na skraj ubóstwa. Sytuację pogłębił wybuch w bejruckim porcie, który zdewastował znaczną część stolicy, a także pozbawił wiele rodzin dachu nad głową i stabilnego dochodu. Liban musi się mierzyć także ze skutkami pandemii. I to wyzwanie w kryzysie jest jeszcze trudniejsze niż w krajach europejskich. Dlatego dziś Fundacja PCPM swoją pomoc kieruje przede wszystkim do najuboższych rodzin libańskich. Do wspólnej akcji z Gazeta.pl wybraliśmy rodziny, które najpilniej potrzebują wsparcia w trudnych, zimowych miesiącach – dodaje Wilk.

Akcja „Zaopiekowani” będzie prezentowana na nośnikach reklamy zewnętrznej w największych miastach w Polsce – na wiatach przystankowych znajdą się plakaty z kodem QR kierującym bezpośrednio na stronę zbiórki. Działania promocyjne będą prowadzone także w internecie, radiu, telewizji, na nośnikach reklamowych w wagonach warszawskiego metra oraz w kinach sieci Helios.

Powrót