Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,46 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

14 maja 2021 / 08:00

Gazeta.pl nawiązała partnerstwo merytoryczne z Koalicją Klimatyczną

Gazeta.pl nawiązała partnerstwo merytoryczne z Koalicją Klimatyczną

Gazeta.pl od początku swojego istnienia stawia na edukację oraz rzetelne informowanie o zmianach klimatycznych. Kontynuacją tych działań jest nawiązane właśnie partnerstwo merytoryczne z Koalicją Klimatyczną – zrzeszeniem organizacji pozarządowych zaangażowanych w działania na rzecz ochrony klimatu. W ramach współpracy na łamach serwisu regularnie publikowane będą autorskie komentarze i analizy ekspertów z poszczególnych organizacji Koalicji Klimatycznej.

Koalicja Klimatyczna to porozumienie organizacji pozarządowych, realizujące wspólnie działania, od monitoringu prac legislacyjnych na poziomie krajowym i europejskim, poprzez organizację konferencji i warsztatów dla różnych odbiorców, aż po akcje edukacyjne skierowane do dzieci i młodzieży. Celem partnerstwa jest przekonywanie o potrzebie ograniczenia naszego negatywnego wpływu na klimat i środowisko, redukcji emisji i rozwoju zrównoważonej, „zielonej” gospodarki, poprawiającej efektywność energetyczną i wykorzystującej energię ze źródeł odnawialnych.

W ramach partnerstwa z Koalicją Klimatyczną na łamach Gazeta.pl regularnie publikowane będą autorskie, ekskluzywne komentarze i analizy ekspertów. Dzięki temu czytelnicy i czytelniczki portalu zyskają jeszcze więcej rzetelnych, opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu ochrony klimatu i środowiska. Partnerstwo usprawni także współpracę przy powstawaniu materiałów dziennikarskich oraz otworzy drogę do nowych, wspólnych projektów.

Jesteśmy przekonani, że media muszą coraz mocniej angażować się w edukowanie społeczeństwa w kwestii kryzysu klimatycznego – mówi Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny Zielona.Gazeta.pl specjalizujący się w zagadnieniach związanych z klimatem i ochroną środowiska. – Przed nami wielkie zmiany na poziomie globalnym, do których wszyscy musimy się przygotować. Podobnie jak aktywiści uważamy, że rzetelna informacja jest kluczowa w walce o lepsze jutro, dlatego chcemy oddać głos naukowcom. Jesteśmy przekonani, że współpraca z Koalicją Klimatyczną pozwoli nam jeszcze lepiej realizować naszą misję – dodaje Strzałkowski.

Dostęp do rzetelnej wiedzy jest kluczowym elementem w walce z kryzysem klimatycznym i jego coraz poważniejszymi konsekwencjami. Te już dziś realnie zagrażają zdrowiu oraz życiu także Polek i Polaków. Z roku na rok widzimy coraz większe zainteresowanie tematyką ochrony klimatu, jednak oprócz samego zainteresowania, potrzebujemy adekwatnych do skali problemu działań, których w Polsce wciąż brakuje. Obecnie Koalicja Klimatyczna zrzesza 27 organizacji pozarządowych, a udostępnienie przestrzeni do dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem naszym ekspertkom i ekspertom pozwoli dotrzeć do nowych czytelników. Głęboko wierzę, że dzięki naszej współpracy uda nam się uświadomić kolejne osoby, że nie mamy czasu do stracenia i musimy działać teraz dla obecnych i przyszłych pokoleń – podkreśla Dominik Olędzki, rzecznik prasowy Koalicji Klimatycznej.

Gazeta.pl porusza tematy związane z ekologią i klimatem nie tylko w codziennych wiadomościach w serwisie, ale też w stałych cyklach „Piątki dla klimatu”, „Zielony poranek”, „Klimatycznie”, „Ludzie w klimacie” oraz „Haps Zero Waste”. Redakcja chętnie oddaje także głos ekspertom i naukowcom, aby w jak najbardziej rzetelny sposób przekazywać informacje o środowisku. W kwietniu br. portal dołączył do inicjatywy Covering Climate Now zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in. AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, „Libération” i „Die Tageszeitung”. Celem organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”.

Powrót