Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,46 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

18 czerwca 2021 / 13:02

Gazeta.pl powołuje koordynatorkę treści dotyczących różnorodności i inkluzywności

Gazeta.pl powołuje koordynatorkę treści dotyczących różnorodności i inkluzywności

1 lipca 2021 r. w strukturach Gazeta.pl wyodrębniona zostanie nowa funkcja koordynatorki treści dotyczących różnorodności i inkluzywności. Nowo utworzone stanowisko obejmie Wiktoria Beczek, wieloletnia dziennikarka portalu, a także współzałożycielka i działaczka Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Dzięki wprowadzonym zmianom Gazeta.pl jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce skupi działania wszystkich swoich redakcji wokół tematów związanych z równością.  

Jako koordynatorka treści na temat różnorodności i inkluzywności Wiktoria Beczek będzie mieć wpływ na materiały powstające w serwisach Gazeta.pl, zapewniając dziennikarzom i wydawcom doradztwo oraz wsparcie. Będzie też odpowiedzialna za tworzenie ważnych tekstów o tematyce równościowej oraz komentowanie bieżących wydarzeń. Oprócz tego Wiktoria Beczek będzie odpowiadać za przygotowywanie szkoleń i poradników dla pracowników Gazeta.pl, a także dbać o realizację Deklaracji Redakcyjnej Gazeta.pl i koordynację akcji równościowych portalu. 

Wiktoria Beczek to dziennikarka i wydawczyni związana z Gazeta.pl od 2013 r. Zajmuje się tematyką społeczną, relacjonuje protesty i szkoli z języka równościowego. Jest współzałożycielką i działaczką Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Na swoim koncie ma także książkę „Rodzice, wyjdźcie z szafy”, cykl wywiadów z rodzicami osób nieheteronormatywnych. 

– Media powinny być nośnikiem zmiany – mam jednak wrażenie, że polskie redakcje nie zawsze chcą nadążyć za zmianą, która następuje obecnie na świecie – wyjaśnia Wiktoria Beczek. – W publikacjach wciąż stosowane są bowiem określenia archaiczne, obraźliwe wobec osób z grup doświadczających wykluczenia. W artykułach przekazujemy nie tylko informację, ale też narrację, w tym język – a to, jak opowiadamy o osobach i zjawiskach, wpływa na ich postrzeganie. W Gazeta.pl chcemy pokazywać, że można pisać inaczej – tak, by nie sprawiać bólu tym, o których piszemy i aby wzmacniać głosy dotąd niedostrzegane, wypychane poza dyskurs. Inkluzywny język to widzialność. Kiedy mówimy i piszemy o osobach z niepełnosprawnościami, osobach LGBT+, osobach niebiałych, uchodźcach, kobietach i osobach mogących zajść w ciążę, pokazujemy, że ich doświadczenia są ważne. Ich, ale i nasze, bo sami też należymy przecież do wielu z tych grup – dodaje Beczek. 

Troska o respektowanie praw człowieka leży w DNA serwisu Gazeta.pl od początku jego istnienia i podkreślana jest w wydanej na początku roku Deklaracji Redakcyjnej. W ramach działań na rzecz społeczności LGBT+ przygotowano m.in. serial dokumentalny „Rodzina+”, który pokazuje rodziny jednopłciowe wychowujące dzieci w Polsce. Projekt ten przyniósł Gazeta.pl pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Redakcja zaangażowała się także w Weekend Równości, nie tylko oddając swoje łamy aktywistkom i aktywistom, ale również – jako jedyny portal w kraju – zmieniając logo na tęczowe, dzięki czemu pokazała swoje poparcie dla równości. W celu edukacji całej branży Gazeta.pl wydała darmowy i skierowany do wszystkich mediów poradnik „Jak pisać o osobach LGBT+”.  

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w maju br. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,6 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 564,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl. 

Powrót