Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
10 marca 2022 / 16:21
Autorką poradnika jest Wiktoria Beczek, koordynatorka treści ds. różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. Publikacja zajmuje się kliszami narracyjnymi przypisywanymi kobietom oraz feminatywami czy wymagającymi zmiany medialnymi zwrotami. Porusza też kwestię zbyt małego udziału kobiet w tworzeniu materiałów eksperckich. Dodatkowo, poradnik uczula piszących m.in. na konieczność dodawania do materiałów o przemocy wobec kobiet informacji o miejscach i instytucjach, w których mogą one szukać pomocy.
Celem poradnika „Jak pisać o kobietach?” jest uwrażliwienie przedstawicieli mediów na kwestie języka oraz ich edukacja w tym zakresie. Wcześniej Gazeta.pl stworzyła podobną publikację poświęconą osobom LGBT+.
– Piszemy tak, jak mówimy, a mówimy tak, jak nam przez lata wpajano. Często zupełnie nieświadomie używamy klisz, które znamy i które stosują wszyscy. Warto się nad nimi chwilę zastanowić i spróbować zmienić nasz język. Wierzę, że media są nośnikiem tej zmiany i chcemy to w Gazeta.pl wykorzystać – wyjaśnia Wiktoria Beczek, koordynatorka treści ds. różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. – Inkluzywny język oznacza widzialność, dlatego chcemy sprawić, by kobiety, które stanowią przecież większość społeczeństwa, stały się w mediach lepiej widzialne.
Poradnik „Jak pisać o kobietach?” można znaleźć na stronie Reklama.Gazeta.pl – tutaj.
Redakcja Gazeta.pl mocno angażuje się w walkę o równouprawnienie i prawa człowieka. Jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce Gazeta.pl powołała stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności. Zespół portalu kładzie duży nacisk zwłaszcza na obronę praw kobiet. W ubiegłym roku Gazeta.pl udostępniła m.in. publikację „Historia (bez) Polki”, która prezentowała obraz kobiet w podręcznikach do historii używanych w szkołach podstawowych, aby wywołać poważną dyskusję o kształcie polskiej edukacji. Akcja ta miała ponad milionowy zasięg w mediach społecznościowych.
Powrót