Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,46 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

10 marca 2022 / 16:21

Gazeta.pl publikuje poradnik „Jak pisać o kobietach?”

Gazeta.pl publikuje poradnik „Jak pisać o kobietach?”

Autorką poradnika jest Wiktoria Beczek, koordynatorka treści ds. różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. Publikacja zajmuje się kliszami narracyjnymi przypisywanymi kobietom oraz feminatywami czy wymagającymi zmiany medialnymi zwrotami. Porusza też kwestię zbyt małego udziału kobiet w tworzeniu materiałów eksperckich. Dodatkowo, poradnik uczula piszących m.in. na konieczność dodawania do materiałów o przemocy wobec kobiet informacji o miejscach i instytucjach, w których mogą one szukać pomocy. ​​​​​​​

Celem poradnika „Jak pisać o kobietach?” jest uwrażliwienie przedstawicieli mediów na kwestie języka oraz ich edukacja w tym zakresie. Wcześniej Gazeta.pl stworzyła podobną publikację poświęconą osobom LGBT+.

Piszemy tak, jak mówimy, a mówimy tak, jak nam przez lata wpajano. Często zupełnie nieświadomie używamy klisz, które znamy i które stosują wszyscy. Warto się nad nimi chwilę zastanowić i spróbować zmienić nasz język. Wierzę, że media są nośnikiem tej zmiany i chcemy to w Gazeta.pl wykorzystać – wyjaśnia Wiktoria Beczek, koordynatorka treści ds. różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. – Inkluzywny język oznacza widzialność, dlatego chcemy sprawić, by kobiety, które stanowią przecież większość społeczeństwa, stały się w mediach lepiej widzialne.

Poradnik „Jak pisać o kobietach?” można znaleźć na stronie Reklama.Gazeta.pl – tutaj.

Redakcja Gazeta.pl mocno angażuje się w walkę o równouprawnienie i prawa człowieka. Jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce Gazeta.pl powołała stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności. Zespół portalu kładzie duży nacisk zwłaszcza na obronę praw kobiet. W ubiegłym roku Gazeta.pl udostępniła m.in. publikację „Historia (bez) Polki”, która prezentowała obraz kobiet w podręcznikach do historii używanych w szkołach podstawowych, aby wywołać poważną dyskusję o kształcie polskiej edukacji. Akcja ta miała ponad milionowy zasięg w mediach społecznościowych.

Powrót