Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,46 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

21 kwietnia 2022 / 11:39

Gazeta.pl wśród finalistów konkursu dziennikarskiego dotyczącego zmian klimatu

Gazeta.pl wśród finalistów konkursu dziennikarskiego dotyczącego zmian klimatu

Gazeta.pl razem z Koalicją Klimatyczną została nominowana w konkursie dziennikarskim Covering Climate Now – globalnej koalicji mediów piszących nt. zmian klimatu. Portal znalazł się w gronie finalistów w kategorii Innowacje za akcję „Alarm dla klimatu".

Covering Climate Now Journalism Award to druga edycja światowych nagród, które są przyznawane mediom i dziennikarzom za wyróżniającą się pracę w informowaniu i edukowaniu na temat zmian klimatu. 

Gazeta.pl razem z Koalicją Klimatyczną znalazła się w gronie 68 finalistów w kilkunastu kategoriach, wybranych z około 900 zgłoszeń z całego świata, otrzymując nominację za akcję „Alarm dla klimatu". 29 października 2021 r., dwa dni przed rozpoczęciem szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow, w sześciu polskich miastach uchroniono syreny alarmowe. W ten sposób - z inicjatywy Gazety.pl i Koalicji Klimatycznej - w Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i Poznaniu mieszkańcy usłyszeli symboliczny sygnał, który przypominał o zagrożeniu, jakim są zmiany klimatu. Alarm był połączony z akcją informacyjna na łamach portalu Gazeta.pl.

- Lepsze informowanie w mediach jest niezbędnym elementem działania dla klimatu. To katalizator, który sprawia, że postęp w każdej sferze tego problemu - od polityki po biznes, zmiany w stylu życia i zmiany systemowe - jest bardziej prawdopodobny - powiedział Mark Hertsgaard, dyrektor wykonawczy Covering Climate Now i korespondent „The Nation". – Błyskawiczna zmiana na polach energetyki, rolnictwa i gospodarki, która jest konieczna, by zażegnać kryzys klimatyczny, po prostu nie nastąpi bez świadomych i zaangażowanych obywateli, których wspiera silne dziennikarstwo – podkreślił Hertsgaard.

Covering Climate Now to globalna inicjatywa, mająca na celu poprawę jakości informowania o kryzysie klimatycznym w mediach na całym świecie. Obecnie należy do niego kilkaset gazet, stacji telewizyjnych i radiowych, serwisów internetowych oraz instytucji naukowych. Gazeta.pl dołączyła do sieci w 2021 r. i jest jedną z trzech polskich redakcji, które zostały partnerami Covering Climate Now.

Powrót