Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
3 listopada 2020 / 11:23
Tegoroczny ranking Top Marka 2020, obejmujący aż 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce z 50 branż, wygrała „Gazeta Wyborcza”. Dziennik wyprzedził m.in. OLX i PKO Bank Polski, jednocześnie zostając też liderem brandów w kategorii Prasa. Badanie przygotowały magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, analizując ponad 97 mln informacji.
Top Marka 2020 to największe badanie marek w polskich mediach. Na potrzeby XIII edycji raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. - łącznie ponad 97 mln publikacji. Dzięki tym danym powstał ranking 500 marek z 50 branż - najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2020.
Liderem całego zestawienia została „Gazeta Wyborcza”, wyprzedzając OLX, PKO Bank Polski, Bank Pekao, PGE, „Super Express”, Orlen, Mercedes, TVN i Polsat, które razem tworzą Top 10 najsilniejszych marek.
- Pierwsze miejsce "Gazety Wyborczej" wśród 500 najsilniejszych medialnie marek, kolejny rok z rzędu, to dla nas bardzo ważny sygnał, szczególnie w czasach kryzysu zaufania do autorytetów, marek, instytucji. Zaryzykuję twierdzenie, że z dziennikarstwem w Polsce nie jest tak źle, jak niektórzy wieszczą, skoro "Wyborcza" i inne jakościowe media mocno się trzymają w tym rankingu - komentuje wyniki badania Top Marka 2020 Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".
„Gazeta Wyborcza” otworzyła również Top 5 marek o największym wskaźniku dotarcia informacji i została liderem w kategorii Prasa, przed „Super Expressem” i „Rzeczpospolitą” - pod względem zarówno liczby, jak i zasięgu wzmianek wymieniających jej brand. W analizowanym okresie ukazało się prawie 1,3 mln takich publikacji. Najwięcej wzmianek o „Gazecie Wyborczej” pojawiło się w mediach społecznościowych - 92,7%.
„To głównie efekt ważnych wydarzeń i jeszcze aktywniejszego niż wcześniej pełnienia funkcji kontrolera władzy" - napisali twórcy opracowania. „To GW ujawniła np. zakupienie przez Ministerstwo Zdrowia maseczek ochronnych za 5 mln zł od znajomego ministra Łukasza Szumowskiego, co zapoczątkowało falę szerokiej krytyki byłego już szefa resortu. Przed wyborami prezydenckimi na bieżąco informowała o kolejnych decyzjach dotyczących terminu głosowania i jego formy. Była też często wskazywana w branżowych mediach jako tytuł, który odniósł sukces w sprzedaży cyfrowych subskrypcji. Została m.in. uhonorowana nagrodą WAN-IFRA European Digital Media Awards za strategię subskrypcyjną, jako jedyna z Polski trafiła do zestawienia Global Digital Subscription Snapshot 2020 FIPP, została też zakwalifikowana do międzynarodowego programu The GNI Subscriptions Lab".
W tegorocznym rankingu Top Marka znalazły się również inne brandy z Grupy Agora. Gazeta.pl zajęła 4. miejsce w zestawieniu najbardziej medialnych portali internetowych, a w ogólnym rankingu 500 najbardziej medialnych marek uplasowała się na 90. pozycji. Kolejnymi były: Radio TOK FM - 4. wśród stacji radiowych i 139. ogółem oraz Wydawnictwo Agora - 3. wśród wydawnictw książkowych i 267. ogółem.
Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, realizowanym od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. Więcej informacji - w najnowszym numerze „Press”, na Press.pl oraz na stronie Topmarka.eu.
Powrót