Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

1 sierpnia 2014 / 07:29

"Gazeta Wyborcza" powołała nowe stanowiska wydawców regionalnych

Komunikat prasowy

Od 1 sierpnia br. w największych miastach Polski "Gazeta Wyborcza" utworzyła nowe stanowiska wydawców regionalnych. Będą oni odpowiedzialni za wszystkie działania wydawnicze i wyniki biznesowe oddziałów "Wyborczej" w danym regionie.

Wydawcy regionalni zostali powołani w Gdańsku, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, a wkrótce także w Katowicach. Odpowiadają oni za wszystkie wydania lokalne (prasowe i internetowe) dostępne w danym regionie. Ich zadaniem jest koordynacja pracy redakcji i działów sprzedażowych, przy ścisłej współpracy z redaktorami naczelnymi wydań lokalnych i dyrektorem sprzedaży regionalnej, a także czuwanie nad kolportażem i promocją.

- Od kilku miesięcy intensywnie wprowadzamy nowe projekty, które rozwijają "Wyborczą" w wersji papierowej i cyfrowej. Sukces naszych działań wymaga koncentracji na najważniejszych celach -rozwoju jakościowych treści oraz cyfryzacji. Jednocześnie musimy wzmacniać i dobrze wykorzystywać nasze silne strony, w tym ugruntowaną obecność na rynkach lokalnych. Przy tak dużej różnorodności zadań bardzo ważna jest koordynacja pracy. Dlatego powołujemy wydawców regionalnych, którzy zadbają, by lokalnie "Wyborcza" działała jeszcze sprawniej - zarówno redakcyjnie, jak i sprzedażowo, zajmą się też poszerzaniem kompetencji zespołów - komentuje zmianę Wojciech Fusek, dyrektor wydawniczy "Gazety Wyborczej" i zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej".

Wydawcami regionalnymi zostali: Ilona Byra we Wrocławiu (dyrektor sprzedaży regionu), Katarzyna Owczarek-Pukaczewska w Łodzi (dyrektor sprzedaży regionu), Jan Grzechowiak w Gdańsku (redaktor naczelny), Józef Stachów w Krakowie (redaktor naczelny), Włodzimierz Bogaczyk w Poznaniu (redaktor naczelny). W Katowicach nie został jeszcze wybrany wydawca regionu. Wydawcy regionalni, którzy pełnili do tej pory funkcje szefów redakcji - w Gdańsku, Krakowie i Poznaniu - będą łączyli obie role, ale nie dłużej niż do końca tego roku.

Ilona Byra - z "Gazetą Wyborczą" związana od 1997 roku. Pracę rozpoczęła w wydawnictwie we Wrocławiu, następnie w latach 2005-2006 pracowała w Warszawie przy tworzeniu wielu projektów prasowo-internetowych. Od 2007 roku pełniła funkcję dyrektora sprzedaży w regionie wrocławsko-opolskim, gdzie odpowiadała za sprzedaż i rozwój oferty do Gazety Wyborczej, Metra, czasopism, Gazety.pl, SEO/SEM, AdTaily, GlossyMedia, PayPer, LocalPower, SociAll Media. Jest absolwentką wydziału filologii polskiej na Uniwersytecie Opolskim.

Katarzyna Owczarek-Pukaczewska - z "Gazetą Wyborczą" związana od grudnia 1999 r. Zaczynała pracę w Radomiu w biurze ogłoszeń, którego potem została kierownikiem. Następnie pełniła funkcję konsultanta ds. klientów, kierownika sprzedaży, a w końcu - dyrektora sprzedaży "Wyborczej" w Radomiu. W czerwcu 2010 roku została dyrektorem sprzedaży w Szczecinie, a po 4 latach - dyrektorem sprzedaży Regionu Śląsk. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie - ukończyła ekonomię - zarządzanie przedsiębiorstwem i podyplomowe studia z zakresu funduszy unijnych na Uniwersytecie Łódzkim.

Jan Grzechowiak - z "Gazetą Wyborczą" związany od grudnia 1991 r. Zaczynał pracę na stanowisku reportera w bydgoskiej redakcji "Gazety Wyborczej". Od 2004 roku jest redaktorem naczelnym "Gazety Wyborczej" w Trójmieście. Pomysłodawca i autor nowatorskich projektów wydawniczych. W maju 2014 roku, w 25.rocznicę "Gazety" został odznaczony przez prezydenta Bronisława Komorowskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Jest absolwentem bydgoskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej.

Józef Stachów - z "Gazetą Wyborczą" związany od 1992 roku. Pracę rozpoczął w czasie studiów jako dziennikarz działu miejskiego w rzeszowskim oddziale "Gazety Wyborczej". W latach 1995-1997 pełnił funkcję kierownika działu gospodarczego, potem sekretarza redakcji. Od 1997 do 2002 roku szef oddziału "Gazety Wyborczej" w Olsztynie. W latach 2002-2005 zastępca redaktora naczelnego w krakowskiej redakcji "Wyborczej", a od 2006 roku jej redaktor naczelny. Absolwent wydziału ekonomii na Uniwersytecie Rzeszowskim, studiował też zarządzanie i administrację Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Włodzimierz Bogaczyk - związany z poznańską redakcją "Gazety Wyborczej" niemal od momentu jej powstania. Pierwszy tekst w opublikował w grudniu 1990 roku. Był szefem działu miejskiego i sekretarzem redakcji w Poznaniu, kierował redakcją w Szczecinie, a od września 2005 roku jest redaktorem naczelnym poznańskiej "Wyborczej". Jest absolwentem historii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz podyplomowych studiów z organizacji i zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Powrót