AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)
Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa
więcejGodziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
7 marca 2025 / 15:20
Projekt transformacji lokalnych newsroomów “Gazety Wyborczej” został nominowany do nagrody Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów Informacyjnych INMA. To jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień dla wydawców na świecie.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 839 projektów z 286 mediów z całego świata. “Gazeta Wyborcza” znalazła się wśród 199 finalistów.
– Ten projekt to powrót do korzeni „Gazety Wyborczej”. To koncentracja na potrzebach czytelnika i starannym selekcjonowaniu tematów, które mu proponujemy. Zmniejszyliśmy o ponad 50 proc. liczbę publikowanych tekstów, a jednocześnie poprawiliśmy sprzedaż subskrypcji i liczbę wizyt – mówi Mikołaj Chrzan, członek zarządu spółki Wyborcza.
Projekt transformacji lokalnych newsroomów, doceniony przez jury INMA 2025 Global Media Awards, to działanie w trzech obszarach: zmniejszenie liczby artykułów, które nie cieszyły się zainteresowaniem czytelniczek i czytelników, wzmocnienie dziennikarstwa lokalnego oraz dostosowanie portfolio wydań drukowanych do potrzeb czytelniczek i czytelników, oraz zmieniającego się rynku prasowego w Polsce.
– Jednym z kluczowych elementów projektu było zacieśnienie współpracy między naszymi redakcjami lokalnymi – tak, aby maksymalnie wykorzystać kompetencje redaktorów i dziennikarzy rozsianych po całej Polsce. Wspierać się przy zwinnej obsłudze gorących wiadomości, pozostawiając więcej przestrzeni na prace nad ekskluzywnymi, wyjątkowymi treściami reporterskimi i śledczymi – mówi Paula Skalnicka, szefowa redakcji lokalnych “Gazety Wyborczej”.
Projekt transformacji newsroomów lokalnych “Gazety Wyborczej” był prowadzony w latach 2023-2024.
INMA Global Media Awards obejmuje 20 kategorii w dwóch segmentach – krajowym / międzynarodowym i regionalnym. Kategorie koncentrują się na obszarach tematycznych związanych z: doskonaleniem marek informacyjnych, funkcjami mediów, produktów, subskrypcji, reklamy i handlu, oraz newsroomami i sztuczną inteligencją. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 22 maja podczas finału Światowego Kongresu INMA News Media.
Więcej informacji - tutaj.
Powrót