Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,46 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

23 kwietnia 2018 / 13:52

„Gazeta Wyborcza” w sojuszu wiodących europejskich gazet LENA

„Gazeta Wyborcza” w sojuszu wiodących europejskich gazet LENA

„Gazeta Wyborcza” przystąpiła do Leading European Newspaper Alliance – sojuszu gazet, którego celem jest podnoszenie dziennikarskich standardów, łączenie pracy redakcyjnej nad ważnymi materiałami i promowanie wysokiej jakości dziennikarstwa w Europie. Redakcja „Gazety Wyborczej” jest pierwszą, która dołączyła do grona założycieli LENA, czyli 7 czołowych tytułów z 6 europejskich krajów.

W marcu 2015 r. 7 gazet: "Die Welt” z Niemiec, "El País" z Hiszpanii, "La Repubblica" z Włoch, "Le Figaro" z Francji, "Le Soir" z Belgii, a także "Tages-Anzeiger" i "Tribune de Genève"" ze Szwajcarii powołało do życia branżowy sojusz pod nazwą LENA – Leading European Newspaper Alliance. Łącznie członkowie LENA mogą się pochwalić dotarciem do prawie 7 mln czytelników wydań tradycyjnych i prawie 43 mln unikalnych użytkowników serwisów internetowych. W ich redakcjach pracuje ponad 2500 dziennikarzy (dane za http://lena.news).

Członkowie LENA wspólnie tworzą i publikują ważne materiały dzięki m.in. współpracy swoich dziennikarzy. Dodatkowo każda gazeta udostępnia wybrane artykuły innym członkom LENA, którzy mogą wybierać te najbardziej interesujące dla swoich czytelników – wśród tekstów są m.in. wywiady, raporty i artykuły opiniotwórcze, napisane przez ekspertów, naukowców i osoby publiczne z różnych krajów. Redakcje tworzące LENA dzielą się też nowymi praktykami i rozwiązaniami w zakresie cyfryzacji, technologii i projektów wydawniczych, zwłaszcza internetowych.
Wszystkie te treści ukażą się w serwisie Wyborcza.pl/wiecejswiata.

Dwa razy w roku LENA prowadzi specjalne warsztaty umożliwiające przedstawicielom gazet członkowskich wymianę doświadczeń m.in. w zakresie tworzenia ofert płatnego dostępu do treści, radzenia sobie z rozwiązaniami typu adblocki czy realizacji materiałów wideo.

Od kwietnia br. w gronie gazet współpracujących w ramach LENA działa „Gazeta Wyborcza”.
- Jestem bardzo dumny z tego, że „Gazeta Wyborcza” dołączyła do LENA. Nasz zespół podziela wartości założycieli sojuszu odnośnie znaczenia wysokiej jakości dziennikarstwa w kształtowaniu otwartości społeczeństwa i demokracji. Zaproszenie do tego grona to dla nas wielki zaszczyt, tym bardziej, że LENA wybiera partnerów, którzy mogą pomóc jej członkom w zakresie technologii i e-commerce oraz w sferze redakcyjnej. Jako lider cyfrowej transformacji w Polsce mamy nadzieję, że będziemy mogli wnieść wkład w rozwój technologiczny i cyfrowy gazet tworzących LENA. Cieszymy się również, że będziemy mogli zaoferować naszym czytelnikom treści redakcyjne od najbardziej renomowanych europejskich gazet – skomentował Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. ¬

Natomiast Christoph Zimmer, przewodniczący LENA powiedział: - Jako wiodący głos z Europy Środkowej, „Gazeta Wyborcza” doda kolejną perspektywę do naszej sieci LENA. Z przyjemnością będziemy współpracować z „Gazetą Wyborczą”, zwłaszcza w obliczu dyskusji o przyszłości Europy w zmieniającym się świecie oraz o znaczeniu wolności prasy we wszystkich krajach europejskich.

- „Gazeta Wyborcza” jest szeroko znana ze swojej dbałości o wysokiej jakości dziennikarstwo i interes publiczny oraz promowania wartości obywatelskich. To zaszczyt dla naszego sojuszu, że dołączyła do LENA, gdzie pomoże nam w dążeniu do konsolidacji europejskiej opinii publicznej w celu budowy wspólnej przyszłości opartej na równości i dobrobycie wszystkich obywateli - skomentował Antonio Caño, redactor naczelny “El Pais”.

- Nasi czytelnicy interesują się światem, a w szczególności Europą, podzielają wartości europejskie i chcą by Polska aktywnie współuczestniczyła w budowie nowej Unii. Doceniają też jakościowe dziennikarstwo - ciekawi są sprawdzonych informacji i ważnych debat, którymi żyją Niemcy, Francuzi, Włosi, Hiszpanie, Belgowie, mieszkańcy Wysp Brytyjskich i innych europejskich krajów – dodał Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”. – Jednocześnie, dzięki dołączeniu do LENA, pragniemy świat zainteresować Polską. W czasach triumfalnego pochodu autorytaryzmów, populizmów, ksenofobii i narodowych egoizmów, chcemy pokazać Europie tę lepszą - demokratyczną, liberalną i europejską twarz Polski. „Gazeta Wyborcza” wyrosła z prometejskiego ruchu Solidarności, który pokojowo doprowadził do upadku komunizmu i budowy demokracji. Dziś w Polsce zasady demokracji na powrót są łamane. Chcemy ich bronić także jako członkowie stowarzyszenia wiodących tytułów prasowych, podzielających uniwersalne wartości demokratyczne.

Więcej informacji o LENA można znaleźć na stronie http://lena.news

Współpraca z europejskimi dziennikami w ramach LENA to kolejny sposób „Gazety Wyborczej” na poszerzenie źródeł informacji i kompetencji technologicznych, a także dostarczanie odbiorcom jeszcze większej liczby ciekawych treści. W 2017 r. „Gazeta Wyborcza” została m.in. partnerem francusko-niemieckiej telewizji Arte, niemieckiej telewizji RBB, europejskiego portalu newsowego EURACTIV i firmy Google. Nawiązała też współpracę z prestiżowym "The Wall Street Journal", dzięki której polscy czytelnicy mogą wykupić dostęp do cyfrowych treści tego dziennika, a na łamach „Gazety Wyborczej” i na Wyborcza.pl publikowane są w polskim tłumaczeniu najciekawsze artykuły z "WSJ".

Powrót