Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

15 lipca 2008 / 18:21

"Gazeta Wyborcza" wzmacnia internetowy serwis Wyborcza.pl

Komunikat prasowy

Papierowe wydanie "Gazety Wyborczej" w swoim logotypie będzie promować serwis Wyborcza.pl. Artykuły z "Gazety" będą odsyłać czytelników do odnowionej strony Wyborcza.pl.

Serwis Wyborcza.pl został jeszcze ściślej zintegrowany z redakcją "Gazety Wyborczej", która podkreśla znaczenie swoich stron internetowych.

- Zmiana logo jest symboliczna - serwis internetowy staje się drugą twarzą "Gazety Wyborczej" - mówi Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego "Gazety".- Dziś wielu naszych czytelników korzysta z internetu - jesteśmy tam z nimi i dla nich 24 godziny na dobę, można do nas dotrzeć z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki Wyborcza.pl odbiorcy mogą nie tylko czytać i dyskutować o artykułach, ale też uczestniczyć w naszych akcjach społecznych i mówić nam na co dzień o tym, co dla nich ważne. A dzięki materiałom wideo mogą nas słuchać i oglądać.

Przebudowana Wyborcza.pl ma nowy layout, którego styl i kolorystyka nawiązują do makiety papierowej "Gazety". W ciągu dnia serwis relacjonuje najważniejsze wydarzenia i komentuje je. Równocześnie działają blogi popularnych dziennikarzy "Gazety Wyborczej". Strona jest w pełni multimedialna - codziennie publikuje kilkanaście nowych plików wideo, a także animowane pokazy slajdów ze ścieżką dźwiękową oraz interaktywne panoramy.

Serwis gromadzi w jednym miejscu wszelkie internetowe aktywności "Gazety Wyborczej", oferując m.in. aktualne e-wydanie z wersją do słuchania i prowadząc do serwisów lokalnych, wortalu Sport.pl, serwisów rekrutacyjnych, nieruchomościowych, edukacyjnych i na strony wielu akcji "Gazety".

- "Gazeta Wyborcza" dostrzegła siłę internetu jako jedno z pierwszych mediów w Polsce. Pierwsza strona rozsyłana mailem powstała 15 lat temu. Wyborcza.pl to dziś najpopularniejszy w Polsce serwis powiązany z medium działającym poza internetem (gazetą, radiem, telewizją)*. Dzięki temu informacje i idee "GW" docierają do rekordowej liczby osób - mówi Jarosław Śliżewski, dyrektor wydawniczy serwisu Wyborcza.pl.

Zmiany w "Gazecie Wyborczej" i serwisie Wyborcza.pl będą promowane w kampanii, obejmującej prasę (m.in. tygodniki opiniotwórcze, dziennik "Puls Biznesu", "Manager Magazine", "National Geografic", a także "Gazetę Wyborczą" i jej dodatki), portale internetowe (m.in. Mediarun.pl, Bankier.pl, Gazeta.pl) oraz nośniki reklamy zewnętrznej AMS. Spoty reklamowe pojawią się w telewizjach (m.in. TVN, TVN24, Polsat, Discovery), radiostacjach (Radio RMF FM, PR3, Radio Eska) oraz w sieciach kin Multikino i Helios.

Kreację kampanii przygotowała agencja Jasiński/Stadnicki Advertising, plan mediów opracował dział promocji "Gazety Wyborczej" i serwisu Wyborcza.pl.

* w kwietniu br. serwis miał 1 238 767 realnych użytkowników; Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2008 r.

Powrót