Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

10 maja 2010 / 17:58

Jakub Janik zwycięzcą konkursu "Daj się zepsuć"

Jakub Janik zwycięzcą konkursu
Komunikat prasowy

Katowicka redakcja "Gazety Wyborczej" wybrała zwycięzcę konkursu "Daj się zepsuć". Jest nim Jakub Janik, 26-latek z Trzcianki, który już 1 czerwca zamieszka na pół roku w Katowicach i będzie m.in. prowadzić bloga o życiu na Śląsku.

Redakcja "Gazety Wyborczej Katowice" ogłosiła konkurs "Daj się zepsuć" w lutym br. Był on elementem akcji promującej Śląsk, której celem jest zmiana wizerunku regionu.

Do konkursu zgłosiły się setki osób - spośród nich organizatorzy wyłonili finałową dwudziestkę, z której z kolei internauci w głosowaniu wybrali dziesiątkę. Ostateczną decyzję o wyborze zwycięzcy podjęło jury - laureatem konkursu został Jakub Janik.

Jakub ma 26 lat, pochodzi z Trzcianki. Skończył elektronikę i telekomunikację na Politechnice Poznańskiej. I choć udało mu się zaprojektować i stworzyć sieć kablową w Urzędzie Miasta w Trzciance, to elektronika nie jest jego przeznaczeniem. Głowę Jakuba, jak sam mówi, zapełniają strofy, impresje, niezwykłe związki słów - co chwila pomysł. Zamyśla się, a pomysły zapisuje. Niektóre z nich realizuje, jak potańcówkę na poznańskim dworcu PKP albo zbiorowe śpiewanie hymnu państwowego bez okazji. W wolnych chwilach pisze scenariusze i książkę o pięknym życiu. Żeby przeżyć, pracuje - od listopada jako reporter poznańskiego radia Afera. W głosowaniu internautów zajął czwarte miejsce.

Więcej informacji o Kubie, w tym - nagranie wideo i zdjęcia - można znaleźć na stronie: link

1 czerwca Kuba Janik zamieszka na Śląsku. Dostanie 4 tys. zł. pensji co miesiąc, mieszkanie na osiedlu Dębowe Tarasy w Katowicach, umeblowane produktami z sieci salonów meblowych Agata, i elektryczny samochód.

Przed nim ciężka, ale też ekscytująca praca nad zmianą wizerunku Górnego Śląska - przekonanie Polaków, że Katowice to fantastyczne miejsce, które będzie groźnym konkurentem dla innych miast w walce o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury.

Organizatorem akcji i konkursu jest katowicka "Gazeta Wyborcza", którą wspierają koncern energetyczny Vattenfall, firma TriGranit, sieć sklepów meblowych Agata.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie www.dajsiezepsuc.gazeta.pl.

Powrót