Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,46 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

22 października 2021 / 10:15

„JednaPlaneta.JednoŻycie. Żywność” – najnowsza odsłona projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl

„JednaPlaneta.JednoŻycie. Żywność” – najnowsza odsłona projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl

Tylko w Polsce każdego roku marnuje się prawie 5 mln ton jedzenia. Niewielu z nas ma świadomość, jak fakt ten wiąże się z nadchodzącym kryzysem żywnościowym, którego nie są już w stanie przesłonić wypełnione po brzegi sklepowe półki i lodówki. Dlatego właśnie kwestia żywności i jej wpływ na zmiany klimatu, po zagadnieniach związanych z wodą, powietrzem i odpadami, stała się głównym tematem projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl. Materiały piątej już odsłony cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” będą ukazywać się od dziś, 22 października 2021 r. do końca lutego 2022 r. na tradycyjnych łamach dziennika oraz w serwisie Wyborcza.pl. 

Jeszcze nigdy w historii cywilizacji ludzkość nie miała tak dużego i taniego dostępu do żywności. XX-wieczny rozwój rolnictwa przemysłowego sprawił, że jemy na potęgę i na potęgę wyrzucamy jedzenie. Cena taniego pożywienia jest jednak bardzo wysoka. To nie tylko emisje gazów cieplarnianych, które w znaczący sposób wpływają na kryzys klimatyczny, ale również zanieczyszczenie wód nawozami sztucznymi, lasy karczowane na potrzeby nowych upraw, rabunkowa gospodarka morska i cierpienie zwierząt, stłoczonych w hodowlach przemysłowych. To również pochód chorób cywilizacyjnych takich, jak otyłość czy cukrzyca – obie te plagi naszych czasów wiążą się kształtem rynku żywności. Partnerami merytorycznymi projektu są: Komisja Europejska i Banki Żywności. 

Ponieważ temat ten wymaga wiele uwagi, redakcja „Wyborczej” w kolejnej odsłonie cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie”, po zagadnieniach dotyczących wodypowietrza i odpadów, skupi się na kwestii żywności. Dziennikarze wraz z ekspertami spróbują udzielić odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. tego, czy można wyżywić ludzkość, nie niszcząc przy tym środowiska, jak jeść odpowiedzialnie i dbać o klimat, a także jakie będzie rolnictwo przyszłości. W ramach cyklu czytelnicy dowiedzą się również m.in. jak wygląda produkcja poszczególnych produktów i poznają sposoby zapobiegania marnowaniu jedzenia. 

Materiały ukazujące się w ramach cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie. Żywność” można będzie czytać w serwisie Wyborcza.pl, na stronie akcji  – Wyborcza.pl/JednaPlanetaJednoZycie oraz na łamach „Gazety Wyborczej”. 

Partnerami piątej edycji projektu są: Goodvalley Polska, Manufaktura Tempeh, Polskie Zakłady Zbożowe w Krakowie S.A., TÜV SÜD Polska, Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego Foodlaw, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

Projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie” to środowiskowy projekt redakcji „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl realizowany od czerwca 2020 r. Jego celem jest nagłaśnianie istotnych tematów dotyczących konkretnego problemu klimatycznego oraz wpływu człowieka na środowisko.

Inicjatywę wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki), w internecie (Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) oraz newsletterach Wyborcza.pl. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu marketingu „Gazety Wyborczej”.

„Gazeta Wyborcza” i Wyborcza.pl od dłuższego czasu zachęca swoich czytelników do wykazywania bardziej prośrodowiskowych postaw, m.in. w specjalnym serwisie Wyborcza.pl/klimat oraz w cotygodniowym Newsletterze ekologicznym, do którego można zapisać się na stronie: Wyborcza/newslettery.

„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce i Europie Wschodniej, którego treści dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej.  

Wyborcza.pl to serwis prezentujący treści przygotowywane przez redakcję „Gazety Wyborczej” – teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. Wyborcza.pl jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec czerwca 2021 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła ponad 258 tys.  

Powrót