Komunikat prasowy
1 czerwca "Gazeta Wyborcza" rozpoczyna wielką akcje czytelniczą. Co tydzień ukazywać się będzie nowa książka z kolekcji literatury XX wieku.
Najważniejsze tytuły, najwybitniejsi autorzy - to znak rozpoznawczy Kolekcji. To nie będzie zwykła seria prozatorska - to absolutny kanon współczesnej literatury. Jego siłą jest także to, że odrzucono podział na "literaturę wysoką" i "rozrywkową", stąd obok Guntera Grassa, czy Michaiła Bułhakowa, znajdą się w niej książki klasyków powieści sensacyjnej i kryminalnej: Alistaira McLeana i Agaty Christie.
Kolekcja rozpoczyna się od "Imienia róży" Umberto Eco - najgłośniejszej powieści ostatniego ćwierćwiecza.
Staranności w doborze tytułów towarzyszy niezwykła dbałość edytorska - książki wydane zostaną w twardej oprawie, z obwolutą, na bardzo dobrym papierze. Inicjatywa ta jest wyjątkowa jeszcze z jednego powodu - "Gazeta Wyborcza" chce, aby dzięki przystępnej cenie seria książek z "wyższej półki" była osiągalna dla każdego.
Pierwsza książka z kolekcji - "Imię róży" Umberto Eco - będzie prezentem dla czytelników "Gazety Wyborczej" - zostanie dołączona do ogólnopolskiego wydania we wtorek 1 czerwca.
Następne tytuły będą się ukazywały w kolejne wtorki, będą do kupienia z "Gazetą Wyborczą" przez cały tydzień w cenie 15 zł plus cena "Gazety".
"Gazetę Wyborczą" będzie też można kupić bez książki.
Za stronę organizacyjną przedsięwzięcia odpowiada firma Mediasat Poland.
Wprowadzenie kolekcji wsparte jest kampania reklamową w mediach. W pierwszej jej odsłonie Kolekcja pojawiła się na billboardach i citylightach oraz w "Gazecie Wyborczej". W dalszej kolejności kolekcję zapowiadać będą reklamy w radiu i telewizji.
Za przygotowanie kampanii odpowiedzialna jest Agencja DDB Warszawa. Planowaniem mediów zajmuje się Starlink.
Dodatkowe informacje