Komunikat prasowy
W najbliższą sobotę do sprzedaży trafia pierwszy tom kolekcji "Polskie Himalaje". Wydawcą serii, ukazującej się w ramach Biblioteki Gazety Wyborczej, jest Agora.
Serię tworzy sześć bogato ilustrowanych tomów, dokumentujących polski szturm na najwyższe góry świata. Opowieści zostały ułożone w porządku tematycznym: 1. Pierwsi zdobywcy; 2. Lodowi wojownicy; 3. Wielkie wspinaczki; 4. Panie w górach; 5. Największe tragedie. Tom 6., ostatni, to Leksykon polskiego himalaizmu, zawierający hasła encyklopedyczne i noty biograficzne.
Do pięciu pierwszych tomów dołączone są płyty DVD z filmami o wyprawach i wydarzeniach, o których mowa w książkach. Nagrania przygotowały profesjonalne ekipy filmowe, jak również sami uczestnicy wypraw. Materiały filmowe zawierają także wywiady z bohaterami ekspedycji oraz znawcami alpinizmu.
Tom pierwszy kolekcji dostępny będzie w punktach sprzedaży prasy od 8 listopada. Cena każdego z tomów - 29,99 zł.
Patroni medialni: Radio Złote Przeboje,
Gazeta.pl.
Wydanie serii "Polskie Himalaje" wsparte jest promocją w telewizji (TVP 1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN 24, AT MEDIA), radiu (Radio Złote Przeboje), prasie ("Gazeta Wyborcza" i jej dodatki, "Metro"), internecie (
Gazeta.pl).
Za kreację spotów odpowiada TIMECODE, za zakup mediów - Starlink.