Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

14 czerwca 2011 / 15:33

"Książki - magazyn do czytania" i akcja "Czytamy w Polsce"

Komunikat prasowy

Po co dziś czytać? Co dają nam książki? - odpowiedzi na to pytanie szukają "Gazeta Wyborcza", "Metro" i Radio TOK FM w rozpoczętej właśnie akcji "Czytamy w Polsce". Już dziś ukazuje się także specjalny magazyn wydany przez Agorę - "Książki. Magazyn do czytania" w całości poświęcony literaturze i dostępny tylko w formie drukowanej.

- "Czytamy w Polsce" to nie tylko akcja, to  nowy cel. Nie chcemy nudzić słusznymi hasłami, ale przekonywać, że czytanie to nasz wspólny, społeczny, ekonomiczny, egzystencjalny interes. Że czytanie jest ważne w każdym aspekcie życia - od polityki po seks. I że książka wciąż jest najatrakcyjniejszym medium naszej komunikacji ze światem i samymi sobą - pisze Paweł Goźliński we wstępniaku do akcji. - Mamy też nadzieję, że "Książki" nasz zupełnie nowy "Magazyn do czytania" stanie się mocnym dowodem, że o książkach można pisać i rozmawiać równie emocjonująco, interesująco, błyskotliwie i głęboko jak o życiu".

Akcja "Czytamy w Polsce" wystartowała wczoraj. Adam Michnik mówił w wywiadzie na łamach "Gazety Wyborczej" o książkach, które zmieniły jego życie, a Andrzej Stasiuk - o sensie literatury. W dzisiejszej "Gazecie" wypowiadają się poeta Marcin Świetlicki ("Świat bez czytania nie może mieć sensu. Pewne alkohole docenisz tylko po odpowiednich lekturach") i socjolog Tomasz Szlendak ("Człowiek oczytany ma dużo większe szanse u płci pięknej. Są na to dowody"). W kolejnych dniach pojawią się m.in. wypowiedzi Stefana Chwina, Marka Kondrata, Janusza Hartmana.

W internecie powstaje specjalny serwis poświęcony akcji i magazynowi "Książki" -www.wyborcza.pl/ksiazki .

W "Metrze" przeczytać można o tym, jakie są ulubione książki światowych gwiazd, m.in. Scarlett Johansson, Jose Mourinho czy Lady Gagi. Redakcja pyta też o aktualne lektury bohaterów wszystkich tekstów - wczoraj czytelnicy dowiedzieli się m.in., że Czesław Mozil właśnie czyta "Ziemię pod jej stopami" Salmana Rushdiego, Anna Dymna - dzieła zebrane oraz biografię Czesława Miłosza, a Magda Zawadzka - jednocześnie "Zawód fotograf" Chrisa Niedenthala, "Na grobli" Eustachego Rylskiego i "Burzliwe życie tancerki" Krystyny Mazurówny. Dziennik "Metro" przygląda się także czytelniczym nawykom mieszkańców największych polskich miast - w przeprowadzonej sondzie ulicznej pytał m.in. o ulubione gatunki literackie Polaków, a także o to, czy czytają mniej niż kiedyś, a jeśli tak - to dlaczego.

W Radiu TOK FM temat czytania książek i zalet literatury jest obecny w programach autorskich i serwisach informacyjnych. Prowadzący audycje pytają też swoich gości, jakie były ich ostatnie lektury - dla przykładu wczoraj na antenie TOK FM Grzegorz Gauden polecił dwa tytuły: "Skrwawione ziemie" Timothy'ego Snydera i "Lekką przesadę" Adama Zagajewskiego, a Michał Boni przyznał, że czyta chętnie "Listy Miłosne" Paula Celana i Ingeborg Bachmann, reportaż Geerta Maka o Stambule pt. "Most" i kryminały Andrei Camilleri, a dla złapania oddechu wraca do czasów dziecięcych i sięga po książki Małgorzaty Musierowicz.

"Książki. Magazyn do czytania" to czasopismo dla miłośników literatury i wszystkich, którzy chcą wiedzieć, co się czyta. W magazynie m.in. Janusz Rudnicki rozprawia się z kanonem lektur szkolnych, Irena Grudzińska-Gross porusza temat niedyskretnych biografii, Zadie Smith wyznaje, że nie czytuje opowiadań, Jan Gondowicz sypie cytatami z literatury zbereźnej, a Zbigniew Mikołejko pisze o showmanach nowego ateizmu. Ponadto w numerze znalazły się: fragment najnowszej prozy Michela Houellebecq'a, tekst o fenomenie serialu "Mad Man" i o siostrzenicy Franza Kafki oraz przegląd 50 książek, które aktualnie czyta się na świecie.

Magazyn "Książki" ukazuje się na rynku we wtorek, 14 czerwca br. w nakładzie 60 tys. egz., w objętości 76 stron. Jest dostępny w samodzielnej sprzedaży w cenie 9,99 zł w punktach sprzedaży prasy i na www.kulturalnysklep.pl .

Wydanie przygotował zespół działu kultury "Gazety Wyborczej" pod kierownictwem Pawła Goźlińskiego. Szatę graficzną opracowali Piotr Stańczak i Maciej Kałkus, na okładce pojawił się stworzony specjalnie na tę okazję rysunek - portret Janusza Korczaka autorstwa Piotra Leśniaka, tworzącego m.in. ilustracje do "Vanity Fair".

Wydanie "Książek" i akcję "Czytamy w Polsce" wspiera kampania promocyjna prowadzona w stacjach telewizyjnych, radiu, internecie oraz w autopromocji w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach, a także w dzienniku "Metro". Kreację kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadał Starlink.

Działania wspierać będzie też konkurs dla użytkowników serwisu Wyborcza.pl .

Powrót

Drogi Użytkowniku!
Aby korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe, Agora S.A. przetwarza pliki cookie, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Ponadto, jeśli wyrazisz na to zgodę, Agora S.A. oraz jej Zaufani Partnerzy będą przetwarzali Twoje dane osobowe takie, jak adresy IP czy identyfikatory plików cookie w celach analitycznych i statystycznych. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.
Klikając Zgadzam się, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w celach analitycznych i statystycznych w Twojej przeglądarce, bez zmian ustawień w zakresie prywatności. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie - po kliknięciu poniżej w Ustawienia plików cookies, a także później - po wybraniu opcji Zmień ustawienia plików cookies na stronie z naszą Polityką Prywatności lub za pomocą ustawień przeglądarki.