Komunikat prasowy
7 kwietnia ukaże się powieść "Dziura w niebie" - pierwszy z 12 tomów serii "Książki wybrane" Tadeusza Konwickiego, obejmującej wszystkie najważniejsze utwory prozatorskie pisarza. Suplementem do serii będzie audiobook z "Wniebowstąpieniem", czytanym przez Andrzeja Łapickiego, i legendarna praca Jana Walca o twórczości autora "Małej Apokalipsy".
Seria "Książki wybrane" Tadeusza Konwickiego to 17 tytułów w 12 tomach. Oprócz "Dziury w niebie" ukażą się w niej m.in.: "Mała Apokalipsa" - najsłynniejsza na świecie książka Konwickiego; "Bohiń" - jedna z najpoczytniejszych i najpiękniejszych, a także "Wniebowstąpienie", "Sennik współczesny", "Zwierzoczłekoupiór", "Kalendarz i klepsydra", "Nic albo nic", "Kronika wypadków miłosnych", "Wschody i zachody księżyca".
Suplementem do serii jest audiobook z "Wniebowstąpieniem" czytanym przez Andrzeja Łapickiego, który jest dołączony do publikowanej po raz pierwszy pracy Jana Walca pt. "Tadeusza Konwickiego przedstawianie świata".
Seria, przygotowana przez Agorę w ramach Biblioteki Gazety Wyborczej, to pierwsze zbiorowe wydanie dzieł Tadeusza Konwickiego i zarazem pierwsze tak drobiazgowo zrekonstruowane na podstawie rękopisów, pozyskanych z archiwum autora oraz z Biblioteki Ossolineum we Wrocławiu i Biblioteki Narodowej w Warszawie. Dzięki temu są to też - w wielu wypadkach - pierwsze wydania z przywróconymi fragmentami, które wycięła cenzura, oraz z poprawionymi błędami, które zaistniały w poprzednich edycjach. Wszystkie zmiany zostały uzgodnione z autorem.
Dodatkowym atutem tej serii są ilustracje - m.in. nigdy niepublikowane (jak w wypadku "Dziury w niebie" czy "Sennika współczesnego") rysunki Danuty Konwickiej, żony pisarza, oraz jego samego.
W związku z wydaniem serii Tadeusz Konwicki udzielił wywiadu Adamowi Michnikowi, który ukaże się w "Gazecie Wyborczej" w sobotę, 3 kwietnia.
Seria "Książki wybrane" Tadeusza Konwickiego będzie dostępna w kioskach, salonach Empik, księgarniach, w sprzedaży wysyłkowej na
KulturalnySklep.pl oraz pod numerem infolinii 0 801 130 000. Pierwszy tom "Dziura w niebie" ukaże się 7 kwietnia. Kolejne będą w sprzedaży co środa.
Patronami medialnymi serii są "Gazeta Wyborcza" i Radio TOK FM.
Wydanie serii wspiera kampania promocyjna prowadzona w telewizji (m.in. TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, Polsat), na portalu Gazeta.pl, w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach oraz w Radiu TOK FM. Za kreację odpowiada JiS Advertising, za zakup mediów - Starlink.