Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

29 listopada 2005 / 12:56

"Leksykon Budki Suflera" w kolekcji Radia Złote Przeboje i dziennika "Nowy Dzień"

Komunikat prasowy

"Leksykon Budki Suflera 1974-2005" to 20-tomowa kolekcja książeczek z płytami prezentująca historię i nagrania zespołu z jego ponad 30-letniej kariery. Leksykon dostępny będzie w ramach nowego cyklu "Kolekcji Radia Złote Przeboje" i sprzedawany z dziennikiem "Nowy Dzień" - nową gazetą Agory. Pierwsza pozycja "Leksykonu" pod tytułem "Było" na rynku pojawi się w środę 30 listopada w nakładzie 600 tysięcy egzemplarzy jako bezpłatny dodatek do dziennika. Następne części będą sprzedawane z dziennikiem "Nowy Dzień" w każdą środę w cenie 13,90 złotych plus cena dziennika. Całość "Leksykonu" będzie największym przedsięwzięciem edytorsko - fonograficznym na polskim rynku.

"Leksykon Budki Suflera"

"Leksykon Budki Suflera 1974-2005" to unikatowa kolekcja utworów Budki Suflera wydana z okazji jubileuszu 31-lecia zespołu. Seria składa się z 20 części, z której każda ma niepowtarzalny, odrębny charakter. "Leksykon" będzie wydawany w formie książeczek z płytami zawierającymi nagrania, a wybrane edycje także DVD z zarejestrowanymi koncertami zespołu. Książki zawierają historię Budki Suflera, wywiady z artystami, ciekawostki, anegdoty, a także wiele zdjęć, w tym duża część do tej pory niepublikowanych, pochodzących z prywatnego archiwum zespołu.

"Leksykon" to kolekcja bardziej i mniej znanych utworów Budki Suflera. W kolekcji pojawią się nagrania zespołu z polskimi wykonawcami: Urszulą, Izabelą Trojanowską, Anną Jantar, zbiór najpiękniejszych polskich piosenek innych artystów w wykonaniu Budki Suflera oraz edycja zawierająca obcojęzyczne wersje znanych przebojów zespołu. W "Leksykonie" znajdą się również płyty z rejestracjami słynnych koncertów: występu Budki Suflera w Carnegie Hall w roku 2000 oraz koncertu w Opolu w roku 2004 (wersja DVD).

"Leksykon" to nie tylko zapis ponad 30-letniej historii zespołu, ale również zaproszenie do zabawy. Na jednej z płyt kolekcji znajdą się wersje przebojów Budki Suflera do karaoke. Niespodzianką dla wielbicieli zespołu będzie możliwość nagrania z Budką Suflera jednego z przebojów. Utwór ten zostanie zamieszczony na ostatnim krążku "Leksykonu".

Konkursy dla Słuchaczy i Czytelników

"Nowy Dzień" opracował specjalną wkładkę tematyczną poświęconą zespołowi, która zostanie dołączona bezpłatnie wraz z pierwszym tomem "Leksykonu" do środowego wydania gazety. Dodatkowo "Nowy Dzień" przygotował dla kolekcjonerów "Leksykonu" niespodziankę - Ci spośród czytelników, którzy zgromadzą 15 z 20 kuponów drukowanych w środowych wydaniach dziennika, otrzymają w prezencie "Encyklopedię polskiego rocka".

Radio Złote Przeboje prowadzi wśród swoich słuchaczy plebiscyt na złoty przebój Budki Suflera. Przeboje wyłonione w plebiscycie pojawią się na płycie "Leksykonu" 21 grudnia 2005 r. z dodatkiem specjalnym - kolędami w wykonaniu Budki Suflera. Plebiscyt rozpoczął się 21 listopada i potrwa do 7 grudnia. Nagroda specjalna, samochód osobowy, zostanie rozlosowana wśród uczestników plebiscytu na Złoty Przebój Budki Suflera Radia Złote Przeboje.

Wydawcą "Leksykonu" jest Budka Suflera Production. Kampania promująca kolekcję obejmuje dziennik "Nowy Dzień" radio (Grupa Radiowa Agory, Radio ZET, RMF FM, Polskie Radio Program 3), telewizję (TVP, Polsat, TVN) oraz billboardy i citylighty. Kreację kampanii przygotowała agencja DDB Warszawa.

* * *

"Nowy Dzień" po raz pierwszy ukazał się 14 listopada br. i jest nowatorskim projektem na polskim rynku prasowym. Jako ogólnopolska gazeta środka adresowany jest do szerokiego grona czytelników, którzy oczekują prasy przejrzystej, ciekawej i dynamicznej, prezentującej krótkie wiadomości w sposób rzetelny i kompetentny. Funkcję redaktora naczelnego gazety "Nowy Dzień" pełni Jerzy Wójcik. Jego zastępcami są Bożena Makowska, Grzegorz Piechota i Jarosław Śliżewski. Za koordynację całego projektu odpowiada Wojciech Fusek, wydawca dziennika. Najciekawsze wydarzenia z całej Polski przedstawia zespół dwudziestu dziennikarzy regionalnych, którymi kieruje Roman Imielski.

Radio Złote Przeboje skupia 16 popularnych radiostacji muzycznych nadających program w unikatowym na polskim rynku formacie Golden Oldies. Udział Radia Złote Przeboje w słuchalności w pierwszych 3 kwartałach roku 2005 wyniósł 11,1%*.

* badanie RadioTrack przeprowadzane przez firmę SMG/KRC A MILLWARD BROWN COMPANY w miastach nadawania stacji Agory i grupie wiekowej 30-50 za okres styczeń-wrzesień 2005, próba 6340

Powrót