Komunikat prasowy
"Literatura czeska" to najnowsza, siedemnastotomowa kolekcja Agory prezentująca klasykę literatury czeskiej oraz jej najlepsze ekranizacje. Wydania są opatrzone symbolem "Książka jak się patrzy" - każdy tom zawiera książkę oraz DVD z jej filmową adaptacją.
W kolekcji znalazły się najbardziej znane dzieła czeskich pisarzy, m.in. "Przygody dobrego wojaka Szwejka" Jaroslava Haška, "Święto przebiśniegu" i inne dzieła Bohumila Hrabala, "Czarny Piotruś" Jaroslava Papouška, "Krakatit" Karela Capka czy "Opera żebracza" Václava Havla. Plejadę pisarzy uzupełniają sławni reżyserzy - twórcy filmów dołączanych do książek na płytach DVD, m.in. Miloš Forman, Jiri Menzel, Karel Kachynia, Jan Sverák i wielu innych.
Przewodnikiem po kolekcji jest znany reporter i czechofil Mariusz Szczygieł. "Czeska kuchnia jest ciężka i trzyma Czecha przy ziemi, ale czeska literatura unosi go do nieba. Literatura czeska to moja laska nebeska. Gdyby ktoś nie wiedział, znaczy: miłość nie z tej ziemi" - tłumaczy Szczygieł.
Pierwszy tom - powieść Bohumila Hrabala "Obsługiwałem angielskiego króla" z dołączoną ekranizacją w reżyserii Jiriego Menzla - jest w sprzedaży od 7 października. Kolejne będą pojawiały się w każdy piątek. Można je kupić na www.kulturalnysklep.pl, www.merlin.pl, w sieci sklepów Empik oraz w wybranych salonach prasowych.
Kolekcja "Literatura czeska" jest promowana w telewizji (m.in. TVP 1, TVP 2, TVN, TV Polonia, TVP Seriale, TVP Info), internecie (portal Gazeta.pl), radiu (Polskie Radio PR 1, PR 3, Radio TOK FM) prasie ("Metro", "Gazeta Wyborcza" i jej dodatki) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej.
Za kreację kampanii odpowiada agencja Bardzo, za zakup mediów - Starlink.
Wydawcą kolekcji jest Agora, a partnerem - Czeskie Centrum.
Patroni medialni: "Gazeta Wyborcza", "Metro", Radio TOK FM,
Gazeta.pl .