Komunikat prasowy
Marek Wilk dołączył do grona wydawców regionalnych "Gazety Wyborczej" - od listopada br. odpowiada za wszystkie działania wydawnicze i wyniki biznesowe oddziałów "Wyborczej" w regionie śląskim. Wśród jego zadań znalazły się koordynacja pracy redakcji i działów sprzedażowych "Wyborczej" w Katowicach, Częstochowie i Bielsku-Białej.
- Cieszymy się, że do grona wydawców regionalnych "Wyborczej" dołączył Marek Wilk. W ten sposób skompletowaliśmy silny zespół osób, które dbają o efektywne działanie naszego dziennika w regionach - z jednej strony wspierając rozwój treści redakcyjnych, których poszukują lokalni odbiorcy, a z drugiej czuwając nad wynikami osiąganymi przez poszczególne oddziały. Widzimy już pierwsze dobre efekty pracy wydawców regionalnych - wzmacniamy pozycję "Wyborczej" lokalnie i z jeszcze większą energią pracujemy nad nowymi, ciekawymi projektami - komentuje Wojciech Fusek, dyrektor wydawniczy "Gazety Wyborczej" i zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej".
Marek Wilk pracuje w Agorze od 2001 roku - początkowo w dziale reklamy w śląskim oddziale "Gazety Wyborczej", gdzie od 2004 pełnił funkcje kierownicze. W 2007 roku objął stanowisko dyrektora sprzedaży w "Wyborczej" w Częstochowie, a w 2009 roku - stanowisko dyrektora sprzedaży regionu Centrum, na którym kierował sprzedażą w oddziałach: Łódź, Lublin, Białystok, Radom i Płock. Od 2012 roku był zastępcą dyrektora sprzedaży regionalnej, w lipcu br. został jednym z dyrektorów działu sprzedaży marek prasowych Agory, odpowiadając za ofertę reklamową związaną z produktami internetowymi.
"Gazeta Wyborcza" ma 6 wydawców regionalnych w największych miastach Polski. Na stanowiska te zostali powołani w sierpniu br.: Ilona Byra we Wrocławiu, Katarzyna Owczarek-Pukaczewska w Łodzi, Jan Grzechowiak w Gdańsku, Józef Stachów w Krakowie i Włodzimierz Bogaczyk w Poznaniu. Wydawcy regionalni odpowiadają za rozwój i wyniki wszystkich wydań lokalnych dostępnych w swoim regionie, prowadząc działania przy ścisłej współpracy z redaktorami naczelnymi i dyrektorem sprzedaży regionalnej. Czuwają nad kolportażem i promocją, zajmują się też poszerzaniem kompetencji zespołów.