Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

27 marca 2025 / 13:17

Marka 4F ze wzrostami wskaźników w kampanii DOOH od AMS

Marka 4F ze wzrostami wskaźników w kampanii DOOH od AMS

Reklama marki 4F w Digital OOH wpłynęła na 52% wzrost odwiedzalności sklepów klienta, po dodaniu retargetingu współczynnik ten wzrósł do 105%. Kampania w kanałach AMS połączyła reklamę Out-of-Home z innowacyjnym rozwiązaniem Retargeting OOH i istotnie wpłynęła na zwiększenie ruchu w sklepach stacjonarnych.

Kampania 4F promowała zimową kolekcję odzieży narciarskiej i snowboardowej. Została zrealizowana na Digital Citylightach i Digital Indoor od AMS w galeriach handlowych w 72 miastach w Polsce generując ponad 3 mln kontaktów, a retargeting dodatkowo dotarł do 2,8 mln osób. Jej celem było skierowanie konsumentów do sklepów stacjonarnych oraz ustalenie profilu osób, na które kampania miała największy wpływ. Dzięki analizie grup celowych, średni CTR w kampanii reklamowej na urządzeniach mobilnych wyniósł 3,2%!
 

– Połączenie DOOH i retargetingu pozwoliło nam wykorzystać najlepsze cechy obu kanałów, maksymalizując zasięg offline i wzmacniając przekaz w online. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z wyników kampanii, która pomogła zrealizować nasze cele, czyli przekierować klientów do 245 stacjonarnych sklepów 4F. Stworzony dzięki retargetingowi profil osób zainteresowanych kampanią pozwoli nam na jeszcze efektywniejsze planowanie komunikacji reklamowej w przyszłości – mówi Anna Zając, Head of marketing 4F.

– Wyzwanie jakim jest zwiększenie ruchu w sklepach wymaga od marek nieustannej innowacji w strategiach marketingowych. Kampania marki 4F stanowi doskonały przykład tego, jak połączenie siły DOOH z zaangażowaniem w kanale digital pozwala realizować w pełni omnichannelowe strategie, które zwiększają skuteczność i efektywność kampanii – dodaje Tomasz Muraszko, Dyrektor ds. strategii oferty AMS.

– Retargeting OOH to nie tylko narzędzie dające możliwość korzystania z synergii offline i online w kampaniach lokalnych, ale także na poziomie globalnym. Umożliwia marketerom standaryzację wskaźników efektywności i optymalizację inwestycji w reklamę, co czyni je kluczowym rozwiązaniem dla marek o międzynarodowym zasięgu zainteresowanych wzrostem ROI z prowadzonych działań marketingowych – zaznacza Piotr Zagórski, CEO retargetingOOH.com.

Kampania została zrealizowana przez AMS we współpracy z retargetingOOH.com – firmą odpowiedzialną za dostarczanie rozwiązań o zasięgu globalnym z zakresu retargetingu OOH, pomiaru zasięgu kampanii OOH oraz efektywności kampanii OOH (footfall, zaangażowanie, geoanalityka).

W 2024 r. AMS, zgodnie z trendami ogólnoświatowymi, dynamicznie rozwijał segment Digital OOH. Spółka wprowadziła do oferty kilka nowości – model zakupu oferty Digital OOH oparty o kontakty z reklamą, zgodnie ze standardem obowiązującym od 5 lat w segmencie

klasycznego OOH, nośniki Digital Cityscreen z formatem wideo i efektem 3D, elastyczny czas emisji spotów we wszystkich rodzajach Digital OOH oraz efektywnościowy model rozliczeń dla retargetowanych reklam wideo. Rozwinęła także automatyzację procesów zakupowych, w tym Programmatic DOOH i integrację z globalnymi platformami zakupowymi. Ponadto, dołączyła do badania Mediapanel, rozszerzając zakres danych o oglądalności reklamy zewnętrznej w Polsce i uwzględniając perspektywę cross-mediową oraz potencjał tego medium na tle innych.

Spółka znacząco rozwinęła również system cyfrowej reklamy w galeriach handlowych, potwierdzając tym samym swoją pozycję niekwestionowanego lidera tego segmentu rynku Digital OOH. W ofercie AMS znajduje się 87 galerii handlowych, zlokalizowanych w ponad 35 aglomeracjach i funkcjonalnych obszarach miejskich.

AMS osiągnął pozycję zasięgowego lidera Digital OOH (Źródło: Mediapanel, pomiar audytorium reklamy zewnętrznej prowadzone przez GEMIUS).

Powrót