Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
31 października 2023 / 11:08
Gazeta.pl, „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl, Radio ZET, Radio TOK FM, Wydawnictwo Agora oraz Pasibus znalazły się wśród 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce według rankingu Top Marka 2023, czyli największego badania marek w polskich mediach. Gazeta.pl znalazła się w pierwszej 10. całego zestawienia, „Gazeta Wyborcza” jest liderem w kategorii Prasa, a Radio ZET zajmuje pierwsze miejsce w kategorii Radio.
W tegorocznej edycji badania Top Marka Gazeta.pl po raz kolejny znalazła się na 3. miejscu w zestawieniu najbardziej medialnych portali internetowych. O Gazeta.pl pisano m.in. w kontekście unikatowego na polskim rynku pozbawionego reklam serwisu Jeden News Dziennie oraz najpopularniejszego serwisu w języku ukraińskim Ukrayina.pl. W ogólnym rankingu 500 najbardziej medialnych marek portal uplasował się na 5. pozycji, poprawiając swój zeszłoroczny wynik aż o 11 miejsc.
„Gazeta Wyborcza” ponownie została liderem w kategorii Prasa, przed „Przeglądem Sportowym” i „Super Expressem”. W zestawieniu 500 marek „Wyborcza” zajęła 16. miejsce (w roku 2022 zajęła 24. miejsce). W analizowanym okresie ukazało się ponad 877 tys. publikacji, w których wymieniony został dziennik, a najwięcej wzmianek o „Wyborczej” pojawiło się w mediach społecznościowych – prawie 90%. Wyborcza.pl znalazła się na 5. miejscu w kategorii portali internetowych, co sprawia że aż dwa z pięciu pierwszych miejsc w rankingu portali internetowych należą do marek Agory.
Radio ZET jest liderem w kategorii Radia, a w całym zestawieniu zajmuje 41. miejsce. Radio TOK FM jest 5. najsilniejszą marką radiową w Polsce, a w całym rankingu znalazło się na 135. miejscu.
Do zestawienia Top Marka ponownie trafiło również Wydawnictwo Agora, które zajęło 5. miejsce (+5 miejsc w porównaniu do 2022) wśród najbardziej medialnych wydawnictw książkowych, a w całym rankingu Top Marka 2023 uplasowało się na 266 pozycji (awans o 62 pozycje).
Na liście 500 najbardziej medialnych marek zadebiutował w tym roku Pasibus z Grupy Agora. Sieć burgerowni znalazła się na 434. miejscu zestawienia.
Top Marka 2023 to największe badanie marek w polskich mediach. Na potrzeby 16. edycji raportu zgromadzono w sumie aż 46,6 mln materiałów z prasy i internetu (w tym z mediów społecznościowych). Aby stworzyć 50 rankingów branżowych i listę 500 najsilniejszych w mediach marek, przeanalizowano ponad 1,5 mln tekstów prasowych, 15,8 mln publikacji internetowych oraz 28,3 mln postów z Facebooka, Instagrama, X i You Tube'a.
Badanie jest wspólnym przedsięwzięciem magazynu „Press” oraz PSMM Monitoring & More, realizowanym od 2007 r.
Więcej informacji – w najnowszym numerze „Press”, na Press.pl oraz na stronie Topmarka.eu.
Powrót