Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,46 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

2 listopada 2021 / 17:30

Media Agory w gronie inicjatorów akcji Greenpeace Polska „Licznik dla Klimatu”

We wtorek, 2 listopada 2021 r. na stronach głównych serwisów i portali internetowych – m.in. Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Tokfm.pl – oraz m.in. na pierwszej stronie „Gazety Wyborczej”, pojawił się  licznik odmierzający czas do końca 2030 r., czyli do momentu, w którym powinniśmy znacząco zmniejszyć emisję CO2. To wspólna inicjatywa Greenpeace Polska oraz czołowych polskich mediów, której celem jest apel do rządzących o jak najszybsze zainicjowanie prac nad planem odejścia Polski od węgla i podjęcie kompleksowych działań na rzecz przeciwdziałania katastrofie klimatycznej. Apel ten podpisali m.in. przedstawiciele mediów Agory – „Gazety Wyborczej”, Gazeta.pl oraz Tokfm.pl.

9 lat i 59 dni – tyle czasu pozostało do końca 2030 r. – czyli kluczowego terminu dla ochrony klimatu wskazywanego przez klimatologów. Do tego czasu świat powinien obniżyć emisje CO2 prawie o połowę, a Polska, tak jak inne kraje Unii Europejskiej, musi w tym czasie odejść od spalania paliw kopalnych. Tylko takie zdecydowane i solidarne działania dadzą nam szansę na życie w bezpiecznym klimacie i zrealizowanie postanowień Porozumienia Paryskiego – zatrzymania wzrostu średniej globalnej temperatury na poziomie 1,5 stopnia Celsjusza. Tymczasem Polska jest ostatnim krajem zjednoczonej Europy, w którym nie stworzono jeszcze planu odejścia od węgla, ani nie rozpoczęto nad nim prac.

Dlatego w czasie trwającego w Glasgow szczytu klimatycznego COP26 czołowe polskie media wraz z Greenpeace Polska w ramach akcji „Licznik dla klimatu” apelują do rządzących o jak najszybsze zainicjowanie prac nad planem stworzenia kompleksowej polityki klimatycznej Polski, publikując na swoich łamach symboliczny licznik odmierzający czas do końca 2030 r., czyli do momentu, w którym powinniśmy znacząco zmniejszyć emisję CO2, aby uniknąć katastrofy klimatycznej. Apel podpisali m.in. przedstawiciele mediów Agory – Jerzy Wójcik, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej”, Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny Zielona.Gazeta.pl oraz Magdalena Birecka, redaktor naczelna Tokfm.pl. W ramach inicjatywy media zachęcają swoich Czytelników i Czytelniczki do podpisania petycji Greenpeace Polska dotyczącej odejścia od spalania w Polsce paliw kopalnych – do 2030 r. węgla, a następnie do 2035 r. gazu ziemnego – tutaj.

Wspomniany szczyt klimatyczny COP26 zainspirował również zespół „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl do rozpoczęcia Tygodnia z klimatem i ogłoszenia Deklaracji klimatycznej. Gazeta.pl wraz z Koalicją Klimatyczną ogłosiła natomiast Alarm dla klimatu, a redakcja Tokfm.pl  publikuje nowe i przypomina istniejące już materiały dotyczące katastrofy klimatycznej. Prócz tego na antenie Radia TOK FM obok specjalnego „Programu klimatycznego”, nadawanego w dni tygodnia po godz. 21:00, redakcja przygotowała też inne audycje poświęcone klimatowi i ekologii.

Agora S.A. powstała w 1989 r.; od 1999 r. jest notowana na giełdzie w Warszawie. Jej działania obejmują takie obszary, jak prasa drukowana i multimedialne wydania cyfrowe, portale i projekty internetowe, radio, kino, reklama zewnętrzna, a także wydawanie książek oraz produkcja i dystrybucja filmowa. Agora i jej spółki z grupy kapitałowej od początku swojego istnienia realizują działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, inicjując oraz angażując się w szereg projektów wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, w tym działa na rzecz ochrony środowiska. Są to zarówno projekty związanych z ekologią w mediach Grupy Agora, jak również działanie dążące do neutralności klimatycznej zgodnie z założeniami m.in Europejskiego Zielonego Ładu oraz Porozumienia Paryskiego - więcej informacji na ten temat można znaleźć w Raporcie Odpowiedzialności Grupy Agora za rok 2020.Grupa Agora na bieżąco informuje o swoich działaniach z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu na stronie: www.agora.pl/news/odpowiedzialny-biznes

Powrót