W dzienniku "Metro" po raz pierwszy ukazała się reklama premiery kinowej wykorzystująca aplikację rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której czytelnicy mogli obejrzeć zwiastun filmu.
W czwartek, 9 maja 2013 r., w "Metrze" ukazało się półobłożenie reklamowe dystrybutora filmowego - firmy Disney - promujące kinową premierę filmu "Iron Man 3" opartego na komiksie wydanym przez Marvela. Czytelnicy dziennika mieli unikalną okazję zobaczyć plakat filmu, ale też - dzięki wykorzystaniu nowych technologii - obejrzeć na swoich urządzeniach mobilnych 30-sekundowy zwiastun filmu "Iron Man 3".
Multimedialna reklama była możliwa dzięki Viuu - mobilnej aplikacji rozszerzonej rzeczywistości udostępnionej przez "Metro" i AMS S.A. Pozwala ona na odczytanie materiałów multimedialnych: filmów, zdjęć, plików audio czy animacji z materiałów drukowanych. Aby zobaczyć zwiastun filmu "Iron Man 3" w "Metrze", wystarczyło nakierować urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją Viuu na reklamę filmową opublikowaną w dzienniku.
Aplikację Viuu można bezpłatne pobrać ze sklepów Google Play i App Store.
Więcej informacji o aplikacji Viuu znajduje się na stronie
www.metrobtl.pl