Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,46 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

29 listopada 2021 / 12:45

Najbardziej zasięgowa akcja społeczna w historii Gazeta.pl

Najbardziej zasięgowa akcja społeczna w historii Gazeta.pl

Redakcja Gazeta.pl jest mocno zaangażowana w walkę z kryzysem klimatycznym, czego jednym z przejawów była jej niedawna akcja „Alarm dla klimatu”. W odpowiedzi na apel portalu oraz Koalicji Klimatycznej 29 października br. w sześciu polskich miastach uruchomiono miejskie systemy alarmowe, aby w symboliczny sposób podkreślić wagę szczytu klimatycznego COP26. Akcji towarzyszyły działania redakcyjne na stronie głównej Gazeta.pl. Do informacji na temat „Alarmu dla klimatu” w mediach polskich i zagranicznych dostęp miało nawet 500 mln osób*.

Gazeta.pl ma ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce i mocno działa na rzecz walki z kryzysem klimatycznym. Przed szczytem klimatycznym COP26 w Glasgow portal wspólnie z Koalicją Klimatyczną stworzył akcję „Alarm dla klimatu”, która miała być symbolicznym wezwaniem decydentów do podjęcia natychmiastowych działań zapobiegających dalszej zamianie klimatu i chroniących ludzkość przed tragicznymi konsekwencjami. W piątek, 29 października br. w samo południe syreny zawyły w Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Poznaniu i Bydgoszczy.

Alarm pozwolił dosłownie i w przenośni nagłośnić sprawę klimatu i wyjść poza bańkę internetową – komentuje Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny Zielona.Gazeta.pl. – Naszym czytelniczkom i czytelnikom od dawna proponujemy wiele treści na temat kryzysu klimatycznego, ale stanowią oni tylko część społeczeństwa. Dzięki temu, że w miastach zawyły syreny – i napisało o tym mnóstwo mediów – osoby, które na co dzień nie stykają się z takimi informacjami, miały większą szansę się o tym dowiedzieć. I przy okazji usłyszeć, że więcej na temat klimatu i środowiska mogą znaleźć na stronach Gazeta.pl.

Syrenom alarmowym w przestrzeni miejskiej towarzyszyły działania redakcyjne. Na stronie głównej Gazeta.pl opublikowane zostały materiały eksperckie dotyczące kryzysu klimatycznego.

Postępujący kryzys klimatyczny wymaga od decydentów podejmowania natychmiastowych wysiłków na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych we wszystkich sektorach – mówi dr hab. inż. Zbigniew Karaczun z SGGW, ekspert Koalicji Klimatycznej. – Do tego niezbędna jest wiedza, by podejmowane działania przybliżały nas do neutralności klimatycznej, ale też pomagały w adaptacji do już występujących – także w Polsce – skutków kryzysu klimatycznego. Dziś media odgrywają kluczą rolę w edukacji społeczeństwa, a akcje takie jak „Alarm dla klimatu” pomagają dotrzeć do osób, które do tej pory nie interesowały się tą kwestią – dodaje Karaczun.

Informacje o akcji „Alarm dla klimatu” podały wszystkie znaczące media w Polsce oraz media międzynarodowe*.
W Gazeta.pl uwielbiamy projekty, w których robimy coś, czego jeszcze nie próbowaliśmy – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny portalu. – Bardzo dziękuję Koalicji Klimatycznej i odważnym miastom, z którymi wspólnie działaliśmy. Wierzymy, że w dobie kryzysu klimatycznego, który rozgrywa się na naszych oczach, nie możemy być obojętni i musimy głośno o nim mówić, wywierając presję na decydentach .

Więcej informacji na temat zasięgu akcji można znaleźć w jej podsumowaniu dostępnym tutaj.

Tematyka ekologiczna jest od dawna bliska redakcji Gazeta.pl. Jako jedyny portal horyzontalny w Polsce wyodrębniła ona dział dedykowany środowisku, dzięki czemu jej czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, wiosną 2021 r. Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, ‘Libération’, ‘Die Tageszeitung’. W ostatnich dniach redakcja portalu rozpoczęła także cykl pod hasłem #ekośledztwa.


* Zasięg i dotarcie informacji oszacowany przez monitoring Newton Media dla Gazeta.pl

Powrót