Komunikat prasowy
"Łatwiej szukać, łatwiej znaleźć" - to hasło "Gazety Praca", która od 5 września 2005 r. wprowadza nowy podział ogłoszeń i zmienia makietę. "Gazeta Praca" to najstarszy i największy dodatek w Polsce poświęcony ofertom na rynku pracy. Od ponad dziesięciu lat ukazuje się w poniedziałki jako dodatek do "Gazety Wyborczej".
"Chcemy dostosować Gazetę Praca zarówno do potrzeb osób poszukujących pracy jak i firm rekrutujących oraz indywidualnych ogłoszeniodawców. Liczba ogłoszeń o pracę rośnie zarówno na rynkach lokalnych, jak i na krajowym - na tym ostatnim w pierwszym półroczu 2005 zanotowaliśmy wzrost o 18% w stosunku do 2004 roku"- powiedział Marek Tretyn, dyr. ds. sprzedaży reklam i ogłoszeń "Gazety Wyborczej". "Zmieniają się preferencje i oczekiwania. W nowej Gazecie Praca łatwiej jest szukać i łatwiej znaleźć ogłoszenia, a dzięki temu pracę" - dodał Tretyn.
Podstawową zmianą jest podział ogłoszeń na grupy w oparciu o kategorie branżowe: Kadra Zarządzająca, Sprzedaż i Marketing, Finanse i Księgowość, Technika, Inżynieria i IT, Praca za Granicą oraz ogłoszenia drobne. Każda sekcja wyróżnia się innym kolorem i winietą, która zawiera wykaz najpopularniejszych stanowisk w branży. Mimo lepszej prezentacji ogłoszeń w gazecie, ceny nie wzrosną. Cennik został uporządkowany i uelastyczniony, przez co daje nowe możliwości prowadzenia kampanii rekrutacyjnych.
Nowością na stronach redakcyjnych będą tematy dotyczące pracy i kariery za granicą, które pojawią się dzięki przeniesieniu dodatku "Europraca" i włączeniu go w strukturę "Gazety Praca". Dzięki temu czytelnicy w jednym miejscu będą mogli przeczytać o możliwościach kariery w Polsce i w Europie. Dodatkową zmianą jest zwiększenie powierzchni redakcyjnej. "Chcemy pełniej informować czytelników, jak szukać pracy i awansować, jak radzić sobie z problemami w pracy" - mówi Czarek Niewiarowski, redaktor prowadzący dodatek "Gazeta Praca".
W nowej "Gazecie Praca" nie zabraknie też znanych ze starej Gazety akcji, takich jak: "Lista płac", konkurs "Grasz o staż", raportu o sytuacji młodych ludzi "Młodzi w pracy" i innych. Jednym z ważniejszych zagadnień poruszanych na łamach "Gazety Praca" pozostaną tematy szkoleniowe.
Nowa struktura "Gazety Praca" zostanie wprowadzona na początek w największych miastach: Warszawie, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście i Wrocławiu, które łącznie stanowią ponad 60 proc. nakładu "Gazety Praca".
W kampanii reklamowej wykorzystane będą: radio, telewizja i prasa oraz reklama zewnętrzna (billboardy, citylighty i autobusy). Kampania trwać będzie przez cały wrzesień i obejmie całą Polskę. Media z wyłączeniem reklamy zewnętrznej zaplanował Starlink. Outdoor planował AMS. Kreację kampanii przygotowała agencja DDB.