19 września 2017 / 13:01
Okładka październikowego wydania „Kuchni” przedstawia polskie produkty: owoce, warzywa i nabiał w dwóch kolorach - białym i czerwonym, ułożone tak, aby symbolizowały flagę Polski.
- Założyliśmy, że wszystkie składniki użyte w naszych przepisach w tym numerze muszą pochodzić z Polski - mówi Ewa Wagner, redaktor naczelna. - Odrzuciliśmy nawet pieprz, bo ten przecież pochodzi z importu. Zapytacie, po co ta zabawa? Mamy wrażenie, że wielu Polaków ciągle nie docenia polskiej żywności i potencjału lokalnych dostawców, wydaje im się, że robienie zakupów na bazarze jest kosztowniejsze niż w dyskoncie - dodaje.
W wydaniu czytelnicy znajdą przepisy m.in. na słodkie i wytrawne dania z gruszek, jesienne nalewki, proste i wyrafinowane placki ziemniaczane, a także sposoby na łączenie kaszy i grzybów oraz na potrawy ze składników sezonowych. Redakcja zaprezentuje kulinarne zalety Podlasia i przedstawi historię kaszy. Czytelnicy znajdą w wydaniu także 20-stronicowy zeszyt z przepisami na dania kuchni polskiej podzielony według regionów, z których pochodzą potrawy.
W numerze znalazło się też podsumowanie plebiscytu „KUCHNIA Polska 2017” skierowanego do wytwórców indywidualnych i producentów polskiej żywności. Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach otrzymali możliwość korzystania z logotypu konkursu „KUCHNIA poleca 2017” na etykietach nagrodzonych produktów. Więcej o plebiscycie można znaleźć w serwisie magazyn-kuchnia.pl.
Wydanie jest promowane w radiu (radiostacje Agory), w telewizji (Kuchnia+), w prasie (czasopisma Agory) oraz w internecie (Magazyn-kuchnia.pl, media społecznościowe). Za kreację kampanii odpowiada Dział marketingu pionu Czasopisma Agory.
Powrót