Komunikat prasowy
Nowa seria przewodników turystycznych po całym świecie - "Podróże marzeń" - ukaże się 17 marca wraz z "Gazetą Wyborczą".
Pierwsza 30-tomowa część cyklu stała się bestsellerem wydawniczym, przewodniki zostały też nagrodzone Asem EMPIK-u 2006 - nagrody przyznawanej najchętniej kupowanym wydawnictwom przez klientów tej sieci.
Kontynuację cyklu inauguruje przewodnik po parkach narodowych USA. Kolejne przewodniki to m.in.: "Anglia", "Nepal", "Chorwacja", "Izrael", "Mauritius i Seszele". W każdym z 25 tomów znajdą się setki interesujących zdjęć, dokładne mapy, wyczerpujące informacje oraz ciekawostki dotyczące najciekawszych zakątków na Ziemi.
Przewodniki ukazywać się będą w soboty w cenie 25 PLN plus cena "Gazety Wyborczej". Promocyjna cena pierwszego tomu wyniesie 5 PLN. plus cena "Gazety Wyborczej".
Wydawcą "Podróży marzeń" jest wydawnictwo Mediaprofit sp. z o.o. Zawartość merytoryczną kolekcji opracowano na podstawie licencji przewodników Insight Guides. Przewodniki te powstały z połączenia zainteresowań i entuzjazmu dwóch najbardziej znanych na świecie dostawców informacji: wydawnictwa Insight Guides, którego publikacje od 1970 r. są wzorcem ilustrowanych przewodników, i Discovery Channel, najlepszego na świecie producenta telewizyjnych filmów dokumentalnych.
Kolekcja przewodników będzie promowana w stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, TVN24, Polsat, TV4) oraz w radio (Radio Zet, PR III stacje lokalne, stacje Agory), w kampanii outdoorowej (billboardy oraz citylighty), a także autopromocyjnie w "Gazecie Wyborczej" i na portalu
Gazeta.pl. Za kreację odpowiada agencja DDB, za zakup mediów dom mediowy Starlink.