Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

10,76 zł

Zmiana[PLN]

-0,37%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -0,37%
mWIG40 -1,71%
WIG-MEDIA -0,77%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

24 lipca 2024 / 13:28

Publikacja Radia ZET i Frontstory.pl na trzecim miejscu czerwcowego raportu „O tym się mówi”

Publikacja Radia ZET i Frontstory.pl na trzecim miejscu czerwcowego raportu „O tym się mówi”

Materiał Mariusza Gierszewskiego z Radia ZET i dziennikarzy Frontstory.pl: Szabolcsa Panyi, Wojciecha Cieśli i Anny Gielewskiej pt. „Węgierski apartament za miliony. Odnaleźliśmy Daniela Obajtka w Budapeszcie” znalazł się na trzecim miejscu zestawienia najpopularniejszych publikacji, na które media najchętniej powoływały się w czerwcu. Raport „O tym się mówi” przygotowywany jest przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. 

Na czele czerwcowego raportu „O tym się mówi” znalazła się publikacja Marcina Wyrwała i Edyty Żemły „Polscy żołnierze zakuci w kajdanki na granicy z Białorusią. W wojsku wrze”, która ukazała się w Onecie. Wokół czerwcowego zwycięzcy zestawienia „O tym się mówi” narosły liczne kontrowersje dotyczące prawdziwości prezentowanej wersji zdarzeń, jak również daty publikacji, która wypadła tuż przed eurowyborami. Według autorów tekstu Żandarmeria Wojskowa zatrzymała żołnierzy, którzy oddali strzały ostrzegawcze w kierunku uzbrojonej w niebezpieczne narzędzia grupy uchodźców. Prokuratura postawiła im zarzuty o przekroczenie uprawnień i narażenie życia innych osób. Artykuł wywołał powszechne oburzenie i krytykę kierownictwa MON i rządu. Publikując materiał, dziennikarze nie widzieli nagrania z opisywanego zdarzenia, z którego wynikało, jak okazało się później, że nie doszło do napaści na żołnierzy, a ich życie w żadnym momencie nie było zagrożone. Na dziennikarzy Onetu spadła fala krytyki. Wyrwał i Żemła wydali oświadczenie, w którym napisali m.in.: „jako dziennikarze opisujemy fakty w takim kształcie, w jakim je znamy w momencie publikacji. Nie interesują nas polityczne terminy. Nie wcielamy się też w biegłych i prokuratorów, których rolą jest interpretacja wydarzeń w szerokim kontekście. Dlatego nie mamy zamiaru udowadniać, że nie jesteśmy wielbłądami. Robimy swoje i spokojnie czekamy na finał tej sprawy".
Na ustalenia Wyrwała i Żemły media w czerwcu powoływały się aż 1 180 razy. Zasięg publikacji powstałych na bazie pierwotnego tekstu wyniósł 62,3 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

Na drugim miejscu również Onet. Podium zamyka Radio ZET i Frontstory.pl
W czerwcu Jacek Harłukowicz napisał dwa teksty ujawniające, że za czasów rządu PiS "władze zawarły z twórcą marki odzieżowej Red is Bad Pawłem Szopą swoisty sojusz, służący wyprowadzaniu publicznych pieniędzy" na dużą skalę. Jak wynika z ustaleń dziennikarza Onetu, prawicowy przedsiębiorca na zamówienie Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych dostarczał prawie wszystko — od sprzętu ochronnego w pandemii po agregaty prądotwórcze podczas wojny. Łącznie miał zarobić w ten sposób blisko pół miliarda złotych, a sprawą zajęło się CBA. Mimo obciążających dowodów ze sprawy nic nie wyniknęło. Sprawę Pawła Szopy dziennikarz opisał w dwóch artykułach: „Pół miliarda od PiS i niebotyczne marże. Tak zarabiał twórca Red is Bad. Ujawniamy podsłuchy CBA" oraz „Onet ujawnia. Sfinansowane agregaty dla Ukrainy rozdano strażakom w kampanii wyborczej PiS”. Ustalenia Harłukowicza przywoływano 515 razy, a ich potencjalny zasięg Instytut Monitorowania Mediów oszacował na 57 mln kontaktów.

Ostatnie miejsce podium przypadło Mariuszowi Gierszewskiemu z Radia ZET i dziennikarzom Frontstory.pl: Szabolcsowi Panyi, Wojciechowi Cieśli i Annie Gielewskiej za materiał „Węgierski apartament za miliony. Odnaleźliśmy Daniela Obajtka w Budapeszcie”. Wspólne śledztwo dało odpowiedź na pytanie, gdzie przebywał Daniel Obajtek podczas kampanii do europarlamentu. Z rozwiązaniem tej zagadki nie mogli sobie poradzić prokuratorzy ani politycy z sejmowych komisji śledczych. Na temat efektów pracy dziennikarzy pisano w czerwcu 212 razy, a łączny zasięg tych publikacji wyniósł 25,6 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

Na czwartym miejscu czerwcowego raportu znalazł się artykuł Wojciecha Czuchnowskiego „Kule świstały koło uszu. Widzieliśmy, co 25 marca zarejestrowała kamera z zapory” opublikowany w „Gazecie Wyborczej”. Jego autor podważył ustalenia dziennikarzy Onetu z publikacji „Polscy żołnierze zakuci w kajdanki na granicy z Białorusią. W wojsku wrze”. Czuchnowski dotarł do nagrania z incydentu, po którym zatrzymano żołnierzy na granicy. Jak wyjaśnił w tekście, zapis z kamery nie pozostawiał wątpliwości, że wersja o obronie koniecznej mijała się z prawdą. O nowych ustaleniach w sprawie powstały 34 publikacje. Ich łączny zasięg według Instytutu Monitorowania Mediów wyniósł 4 mln kontaktów.

„Suwart, Kotecka i inne tajemnice Funduszu Sprawiedliwości. Nowe nagrania” to kolejny artykuł Wojciecha Czuchnowskiego, który znalazł się w czerwcowym zestawieniu „O tym się mówi”. Ten sam materiał zajął drugie miejsce w maju. Jego medialne echa dały się jednak zauważyć również w kolejnym miesiącu. Tekst powstał na bazie fragmentów rozmów nagranych przez Tomasza Mraza. Ujawniał m.in. wskazówki udzielane wiceministrowi Romanowskiemu, jak się zachować przed komisją sejmową w sprawie afery związanej z Funduszem Sprawiedliwości. W czerwcu ustalenia Czuchnowskiego inne media przywoływały 24 razy. Publikacje te wygenerowały potencjalny zasięg wynoszący 3,8 mln kontaktów.

Metodologia
Raport IMM i Radia ZET „O tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej. Analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. Badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów. Badanie obejmuje ponad 1600 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (Polsat, Polsat News, Polsat News 2, TVN Turbo, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVP Info, TVP1 i TVP2) i rozgłośniach radiowych (Muzo.fm, PR1, PR3, PR4, Radio Maryja, Radio ZET, RDC, RMF FM, TOK FM) oraz istotne portale internetowe. Kryterium decydującym o pozycji w rankingu TOP5 został przyjęty zasięg treści artykułu w publikacjach w innych mediach. Celem projektu jest wskazanie najpopularniejszych publikacji, na które w danym miesiącu najchętniej powoływały się media. Jako kryterium decydujące o pozycji w rankingu przyjęto zasięg* danego tematu po rozpowszechnieniu go w innych mediach. Szczegółowe informacje dotyczące monitoringu mediów można znaleźć na stronie www.imm.com.pl.


*Zasięg informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym. Wskaźnik jest opracowany na podstawie oglądalności i słuchalności programów radiowo-telewizyjnych, czytelnictwa prasy, średniej liczby odsłon materiałów internetowych z uwzględnieniem współczynnika ekspozycji nazw własnych w treści.

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.