Komunikat prasowy
10 czerwca w sprzedaży ukaże się pierwsza część nowej, sześciotomowej kolekcji pt. "Religie świata" - "Chrześcijaństwo". Tydzień wcześniej, 3 czerwca będzie można kupić dziewiąty - ostatni tom wydawanej przez Agorę serii "Święte Księgi" - "Słownik Biblijny".
W serii "Święte Księgi" ukazały się dotychczas: Biblia (tomy I-IV); Tora (tomy V-VI) oraz Koran (tomy VII-VIII) w najlepszych polskich przekładach, z naukowymi komentarzami oraz wstępami polskich hierarchów katolicyzmu, judaizmu i islamu. Serię zamyka tom IX - "Słownik Biblijny", oksfordzki przewodnik po tematach, osobach i miejscach związanych ze Starym i Nowym Testamentem. Pojawi się on na rynku w środę 3 czerwca.
Natomiast 10 czerwca, tomem pt. "Chrześcijaństwo", Agora rozpocznie wydawanie serii "Religie świata". To dopełnienie kolekcji "Święte Księgi", które liczy sześć tomów - po "Chrześcijaństwie" kolejnymi są: "Judaizm", "Islam", "Buddyzm", "Hinduizm" oraz "Inne religie".
Każdy tom jest bogato ilustrowanym kompendium wiedzy o danej religii, przedstawiającym jej główne cechy, historię i etykę. Książki prezentują mity, objawienia, przywódców, proroków, święte teksty, symbolikę, obrzędy, tradycję i obyczaje. Odnoszą się także do spraw współczesnych, ukazując rolę kobiet i normy kulturowe obowiązujące w danej religii, w tym m.in. stosunek wyznawców do spraw: pokoju i agresji, zdrowia, sportu, mediów, muzyki i tańca, zwierząt i środowiska naturalnego, jedzenia i picia, wychowania i kształcenia, seksualności i planowania rodziny. Autorami serii są znani niemieccy religioznawcy Monika i Udo Tworuschka. Każdy z tomów został uzupełniony o rozdział dotyczący danej religii w Polsce. Konsultantami naukowymi serii są wybitni polscy znawcy przedmiotu.
Tom pierwszy - "Chrześcijaństwo" - będzie dostępny od 10 czerwca w punktach sprzedaży prasy, w księgarniach, na
www.kulturalnysklep.pl oraz pod numerem infolinii 0 801 130 000.
Kolejne tomy będą się ukazywały co tydzień.
Kolekcja wsparta jest promocją w telewizji (m.in. TVP, TVN, TVN24, TVN 7), w prasie ("Gazeta Wyborcza" i jej dodatki) oraz na portalu
Gazeta.pl.
Za kreację kampanii odpowiada Jasieński/Stadnicki Advertising, za zakup mediów - Starlink.