Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

23 listopada 2010 / 18:00

"Spacerownik krakowski"

Komunikat prasowy

24 listopada ukaże się wyjątkowy przewodnik - "Spacerownik krakowski". Wydanie zachęca do zwiedzania Krakowa podczas spacerów nietypowymi szlakami i wycieczek do miejsc czekających na ponowne odkrycie.

Kraków - obiekt wycieczkowych marzeń był już przedstawiany i opisywany dziesiątki razy - w albumach, przewodnikach, informatorach. "Spacerownik krakowski" proponuje jednak odkrywanie miasta w zupełnie innych sposób - poprzez ciekawe spacery, z dala od głównych traktów. Czytelnicy "Spacerownika" będą mogli dotrzeć do miejsc zazwyczaj omijanych przez wycieczki, do bocznych uliczek i zakątków. Książka opowiada o Krakowie, jakiego już nie ma, i miejscach czekających na ponowne odkrycie.

"Spacerownik krakowski" zawiera 12 tras po następujących dzielnicach Krakowa: Zwierzyniec, Półwsie Zwierzynieckie i Salwator; z Grobli na Biskupie; z Łobzowa do Bronowic; z Łobzowa do Narodowej Wsi; z Krowodrzy na Piaski; z Pędzichowa na Wielopole; Ludwinów, Zakrzówek, Dębniki; Stradom i chrześcijański Kazimierz; Podgórze; z Podgórza do Łagiewnik; Nowa Huta - najstarsze osiedla; Nowa Huta - od podkrakowskich wsi do nowego miasta.

W każdej części "Spacerownika" znalazła się opisana trasa spaceru wraz z mapą i zaznaczonymi najciekawszymi obiektami wartymi obejrzenia: budynkami, pomnikami, ulicami, a także miejscami skąd rozciągają się najpiękniejsze miejskie panoramy.

Autorzy "Spacerownika" to znawcy miasta - Konrad Myślik, Krzysztof Jakubowski, Maciej Miezian oraz Michał Sasadeusz. Książkę opracował zespół krakowskiej redakcji "Gazety Wyborczej"; wydawcą jest Agora SA (format 165 x 216 mm, 232 strony). Wydanie ukazuje się w ramach Biblioteki Gazety Wyborczej.

"Spacerownik krakowski" będzie można kupić od 24 listopada w punktach dystrybucji prasy, w salonach Empik, księgarniach oraz na www.kulturalnysklep.pl w cenie 29,90 zł.

Przewodnik będzie promowany w radiu (Złote Przeboje, Radio Kraków, ESKA Kraków, RDN Małopolska), na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz w wybranych punktach sprzedaży, a także poprzez autopromocję w "Gazecie Wyborczej". Kreację kampanii i plan mediów przygotował dział promocji krakowskiej "Gazety Wyborczej".

Powrót