Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

9,30 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

4 października 2017 / 17:44

Sprawdź to! Rusza Sonar.Wyborcza.pl

Sprawdź to! Rusza Sonar.Wyborcza.pl

Dziś, 4 października br. ruszył Sonar - nowoczesny serwis, który pokazuje świat i działania polityków w newsach, liczbach i na wykresach. Sonar to także zobiektywizowane narzędzie dla internautów pozwalające rozwijać ich zainteresowanie konkretnymi tematami lub osobami. Projekt "Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl realizowany wspólnie z Laboratorium EE powstał dzięki wsparciu Digital News Initiative firmy Google.

Sonar.Wyborcza.pl opiera się wyłącznie na danych i faktach. Zbiera i przedstawia w jednym miejscu najświeższe informacje dotyczące życia politycznego i społecznego oraz polskich polityków, w formie atrakcyjnych infografik pokazuje statystyki dotyczące najważniejszych tematów i osób. Sięga po newsy, ale też dane z Facebooka i Twittera, tworząc z nich unikalne zestawienia, np. rankingi, wizualizacje czy kalendaria. Użytkownicy mogą spersonalizować swoje ustawienia serwisu i wskazać wybraną lokalizację, obserwowanych polityków i tematy, które chcą śledzić. Jeśli będą rozwiązywać quizy i odpowiadać na pytania w sondach, system zapisze ich odpowiedzi. Dodając do tego inne zachowania w serwisie (odwiedzanie poszczególnych podstron), algorytmy wybiorą treści dla konkretnego czytelnika, a on sam dowie się np. do której partii jest mu najbliżej.

 - Sonar to miejsce, w którym można dowiedzieć się więcej albo uporządkować swoją wiedzę o najbardziej istotnych tematach i ludziach podejmujących najważniejsze decyzje w naszym kraju. W obiektywny sposób porównujemy ich wiarygodność, konsekwencję i rzetelność. Staramy się pokazać, jak ich działania wpływają na nasze życie – mówią Bartosz Stodulski i Vadim Makarenko, szefowie projektu Sonar. - W prosty, wizualnie atrakcyjny i interaktywny sposób wyjaśniamy skomplikowane sprawy tak, by były zrozumiałe, ciekawe i dopasowane do zainteresowań internautów. Oni sami mogą wybrać ciekawe dla nich tematy i wydarzenia oraz polityków, których chcą obserwować.

Sonar.Wyborcza.pl łączy treści pochodzące z różnych źródeł - to przede wszystkim materiały faktograficzne tworzone przez redakcję działu krajowego oraz lokalne oddziały „Gazety Wyborczej”, w których pojawiają się wybrane przez użytkownika osoby lub tematy, biografie polityków z serwisu partnerskiego Mam Prawo Wiedzieć, a także dane pobierane w czasie rzeczywistym ze stron Sejmu i Senatu RP, Google Trends, Facebooka i Twittera. Pod hasłem "Tylko u nas" publikowane są specjalne, autorskie materiały zespołu Sonar.Wyborcza.pl.

Większość  danych nie ma formy artykułu, bo tworzą podstrony, jak np. profil polityka, czyli swoiste dossier, w którym możemy sprawdzić jego zawód, wiek, okręg wyborczy, kluczowe głosowania, frekwencję na posiedzeniach, bliskich światopoglądowo kolegów z ław, itp.

- Naszym założeniem w tym projekcie jest odejście od publicystki. Chcemy, żeby wszystkie nasze materiały były oparte o wiarygodne dane, które pobieramy z najrozmaitszych źródeł, czasem automatycznie, a czasem ręcznie. Z przepastnych archiwów „Gazety Wyborczej” wybieramy wyłącznie newsy, reportaże i analizy, unikając komentarzy i felietonów. Znużeni publicystyką będą mogli zajrzeć do „teczek” polityków z twardymi danymi – mówi Vadim Makarenko, szef działu danych „Gazety Wyborczej”.

- Do powstania Sonaru wykorzystano wiele innowacji technologicznych mających w spersonalizowany sposób pokazać fakty i dane. Dzięki Data Ocean - zaawansowanemu systemowi pozyskiwania i analizy danych opracowanemu w Agorze - powstał najnowocześniejszy w polskich mediach agregator treści i statystyk w jednym. Chcielibyśmy, żeby był to przykład data-driven publishing, czyli serwisu wydawanego w oparciu o dane – mówi Bartosz Stodulski, prezes firmy informatycznej Laboratorium EE.

Sonar.Wyborcza.pl ma przejrzysty, nowoczesny layout - wyglądem przypominający raczej serwis rozrywkowy niż informacyjny, jest intuicyjny w obsłudze i angażujący, m.in. dzięki publikowanym quizom czy możliwości porównywania swoich poglądów z partiami oraz innymi użytkownikami.

Jako serwis internetowy dostępny jest dla wszystkich użytkowników sieci w ramach systemu subskrypcji treści cyfrowych „Gazety Wyborczej”. Natomiast z Sonaru jako narzędzia umożliwiającego personalizację swoich zainteresowań, czyli śledzenie konkretnych tematów i wybranych osób, mogą korzystać tylko zalogowani i prenumeratorzy treści w serwisie Wyborcza.pl.

Sonar.Wyborcza.pl stworzył zespół „Gazety Wyborczej” oraz Laboratorium EE.

Projekt stworzenia serwisu i narzędzia Sonar wygrał dofinansowanie z funduszu Digital News Initiative prowadzonego przez Google na rozwój innowacyjności w mediach.

Więcej o projektach Agory, które uzyskały wsparcie w ramach Google DNI Innovation Fund, można znaleźć na stronie www.agora.pl.

Start serwisu Sonar.Wyborcza.pl wspiera autopromocja na łamach „Gazety Wyborczej”, na Wyborcza.pl i w mediach społecznościowych związanych z „Gazetą Wyborczą”.

Powrót