Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

23 marca 2021 / 10:32

Stołek i Noga od Stołka przyznane! Dr Paweł Grzesiowski i Lusia Żagałkowicz laureatami nagród „Gazety Stołecznej”

Stołek i Noga od Stołka przyznane! Dr Paweł Grzesiowski i Lusia Żagałkowicz laureatami nagród „Gazety Stołecznej”

Komu przypadł Stołek od „Stołecznej” za wyjątkowe dokonania w ubiegłym roku, a kto zasłużył na Nogę od Stołka, bo zapisał się szkodliwym działaniem? W piątek, 19 marca br. „Gazeta Stołeczna” rozdała nagrody w swoim plebiscycie. Uroczysta gala w formule online transmitowana była z Elektrowni Powiśle.

W piątek, 19 marca 2021 r. podczas gali transmitowanej online poznaliśmy bohaterów oraz antybohaterów minionego roku. Zwycięzców wybrali redakcja „Gazety Stołecznej” (nagroda jury) oraz czytelnicy dziennika w internetowym głosowaniu. Ci, którzy zasłużyli się dla Warszawy w 2020 r. otrzymali Stołek, natomiast ci, którzy zaszkodzili miastu – Nogę od Stołka.

W tegorocznej edycji plebiscytu głosami czytelników Stołek zdobyła Lusia Żagałkowicz - za zorganizowanie Serca Miasta, spontanicznego punktu pomocy osobom w kryzysie bezdomności, o których w pandemii inni zapomnieli.

Natomiast decyzją jury Stołek otrzymał dr Paweł Grzesiowski - za edukowanie społeczeństwa w związku z pandemią koronawirusa i walkę z fake newsami.

Noga od Stołka w obu głosowaniach (co zdarza się niezwykle rzadko) powędrowała do Pawła Dobrodzieja, komendanta stołecznego policji - za brutalne tłumienie przez policję pokojowych demonstracji w obronie praw kobiet, za użycie wobec manifestantów gazu i pałek teleskopowych.

Trofea, czyli stołki i nogi, artystów – w tegorocznej edycji w dzieła sztuki zamieniła Katarzyna Górna, artystka sztuk wizualnych, absolwentka pracowni Grzegorza Kowalskiego w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Finałową galę plebiscytu uświetnił występ warszawskich muzyków Heńka Małolepszego oraz Orkiestry Ludwika Sarskiego.
Relacja z wręczenia nagród w 14. edycji plebiscytu na Warszawa.wyborcza.pl.

Plebiscyt Stołek i Noga od Stołka wspierała promocja w prasie (lokalne wydanie „Gazety Wyborczej”), w internecie (serwis Warszawa.Wyborcza.pl, Facebook i Instagram), w stacjach radiowych (Złote Przeboje, Rock Radio, Pogoda. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół promocji „Gazety Wyborczej”.

Więcej informacji - warszawa.wyborcza.pl

Powrót