Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
16 czerwca 2023 / 15:27
17 czerwca, w dniu Parady Równości w Warszawie Gazeta.pl i Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza rozpoczynają #Dumną Promocję Tęczowej Polski. Wbrew tym, którzy manipulując oczerniają i zakazują „promocji LGBT+”, ogólnopolska kampania agencji MullenLowe Warsaw pokazuje, co naprawdę oznacza promocja LGBT+: równe prawa dla wszystkich, niezależnie od orientacji seksualnej czy tożsamości płciowej.
Choć poparcie dla równości małżeńskiej, związków jednopłciowych oraz innych praw osób LGBT+ w ciągu ostatniej dekady w Polsce rośnie, władza próbuje cofnąć pozytywne zmiany. Polityczna propaganda wykorzystuje hasło „promocja LGBT+”, by zahamować społeczną ewolucję dostrzegalną nawet wśród wyborców partii prawicowych.
Wbrew tym działaniom, chcąc wzmocnić pozytywny społeczny trend, Gazeta.pl, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza i MullenLowe Warsaw w dniu Parady Równości w Warszawie, rozpoczynają szeroko zakrojoną #Dumną Promocję Tęczowej Polski. – W dzisiejszej debacie publicznej zafałszowane hasło „promocja LGBT” jest z premedytacją wykorzystywane do wielu manipulacji – wyjaśnia Marcin Nowak, dyrektor kreatywny agencji MullenLowe Warsaw, która odpowiada za pomysł kampanii. – Czas się temu sprzeciwić. Chcemy przywrócić temu sformułowaniu jego właściwe znaczenie, którym jest równe traktowanie osób LGBT+ i rzetelna wiedza na temat równouprawnienia. A ponieważ w agencji reklamowej najlepiej znamy się na wymyślaniu reklam, wpadliśmy na pomysł, dzięki któremu wszyscy możemy promować Tęczową Polskę. Kraj bez politycznej ściemy, kraj równości i solidarności społecznej, bez podziałów – podkreśla.
W ramach ogólnopolskiej kampanii, zaplanowanej w serwisach portalu Gazeta.pl w niespotykanej dotąd skali, zobaczymy „materiały promocyjne” ważnych dla społeczności LGBT+ postulatów. Wśród nich znajdą się m.in. te o równych prawach do zawierania związków małżeńskich i dla par osób tej samej płci wychowujących dzieci, dotyczące wsparcia dla młodych osób oraz rodziców dzieci LGBT+, rzetelnej edukacji równościowej, racjonalnego i zgodnego z nauką podejścia do uzgadniania płci oraz polityki wolnej od instrumentalnego wykorzystywania symbolu tęczy. Wszystkie te idee zostaną pokazane jako produkty czy usługi promowane w tradycyjnych reklamach. Są wśród nich choćby „Pomadka Równość. Na ustach wszystkich", „Tęczowy Sos. Najlepszy do politycznego steku bzdur", „Kompleks witamin LGBT+. Uzupełnij niedobory empatii", „Olej homofoba" i wiele innych.
– Kilkanaście lat temu, gdy polityczni przeciwnicy straszyli „promocją LGBT”, wicepremierka Izabela Jaruga-Nowacka powtarzała, że „promować można kurczaki w supermarkecie, a nie orientację seksualną” – przypomina Wiktoria Beczek, koordynatorka treści dotyczących różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. – Dziś chcemy odwrócić tę narrację i pokazać, że nie ma czym straszyć, wręcz przeciwnie – promujemy w końcu równe prawa – dodaje.
Wszystkie reklamy prezentowane w kampanii są także klikalne i kierują na stronę Dumnapromocja.pl, gdzie od 17 czerwca można dowiedzieć się więcej o postulatach aktywistów i sojuszników osób LGBT+ i podpisać apel Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza.
– Dezinformacja na temat osób LGBT+ jest w Polsce często tak absurdalna, że wręcz komiczna – wskazuje Hubert Sobecki, współprzewodniczący Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. – Tak jak reakcją na propagandę PRL-u były studenckie kabarety, tak i dziś bzdury wygadywane przez popisujących się ignorancją polityków czasem po prostu trzeba wyśmiać. Niestety ludzie w te kłamstwa wierzą, a ich skutki bywają tragiczne. Dlatego celem #Dumnej Promocji jest też zbieranie podpisów pod apelem o konkretne zmiany w prawie, które pomogą osobom LGBT+ bezpiecznie żyć we własnym kraju – zaznacza.
Akcję wspiera także kilkadziesiąt znanych osób, m.in. Anna Mucha, Agnieszka Holland, Małgorzata Rozenek, Maryla Rodowicz, Magda Cielecka, Elżbieta Cherezińska, Magdalena Popławska, Beata Tadla, Mariusz Kozak. Mama na Obrotach i wielu innych. W geście solidarności wszyscy publikują własne reklamy z logo akcji #Dumna Promocja tęczowej Polski.
Powrót